Polovina zrcadel teleskopu Jamese Webba je již na svém místě

29.12.2015 - Martin Reichman

Montáž zrcadel nového teleskopu Jamese Webba (JWST) dospěla do své poloviny – 9 z celkových 18 segmentů zrcadla je již na svém místě

Celková plocha primárního zrcadla JWST bude sedmkrát větší než v případě Hubbleova teleskopu. Objektiv JWST bude složen z osmnácti hexagonálních segmentů o celkovém průměru 6,5 metru, což umožní nahlédnout hlouběji do vesmírného prostoru a pozorovat slabší objekty. Velké zrcadlo také dovolí pořizovat snímky s mimořádným rozlišením. Finální montáž započala na konci listopadu v Goddardově kosmickém středisku v Marylandu.

TIP: James Webb: teleskop, který nahradí Hubblea

Jednotlivé části zrcadla měří 1,3 metru v průměru a váží přibližně 40 kilogramů. Vyrobena jsou z beryllia, které je nejen mimořádně lehké, ale také tepelně a mechanicky odolné. NASA počítá, že montáž všech částí potrvá zhruba do dubna příštího roku a do vesmíru by měl nový teleskop podívat v roce 2018.

• Zdroj fotografií: Chris Gunn | Goddard Space Flight Center, Ken Kremer | kenkremer.com