Planetka Bennu bude míjet Zemi v nebezpečné blízkosti. Jaká je?

13.08.2014 - Martin Reichman

Planetka Bennu, která svou velikostí předčí například Eiffelovu věž, bude v roce 2180 míjet Zemi v nebezpečné blízkosti. Pravděpodobnost srážky je zhruba 1:8000. Podívejte se na názorné video, zobrazující planetku v netradiční perspektivě.

Bennu podle vědců sice není dostatečně velký, aby zcela zničil život na Zemi, nicméně případná srážka by znamenala katastrofu obrovských rozměrů. V hodnocení systému Sentry, monitorujícího rizika srážky se Zemí, mu aktuálně patří třetí místo.

TIP: Mimořádný úspěch: Sonda OSIRIS-REx odebrala vzorky z planetky Bennu

Tým kanadských vědců se proto pustil do příprav mise, která má planetku prozkoumat. Cílem mise je zjistit geologické složení planetky a vytvoření její podrobné mapy. Na planetce má přistát sonda OSIRIS-Rex, odebrat z jejího povrchu vzorky a vrátit se zpět na Zemi. Dalším z cílů OSIRIS-Rex je změřit odchylku oběžné dráhy planetky způsobenou negravitační silou.