Reklama


Pravěké instinkty: Ve volbách vítězí kandidáti s hlubším hlasem

11.08.2015 - Stanislav Mihulka

Když jsou volby na vážkách, hluboký hlas kandidáta je nepopiratelnou výhodou


Reklama

Volební dramata nerozhodují ideje, vzhled, ani povaha, tedy pokud mají kandidáti ve volbách alespoň přibližně rovné šance a výsledky nejsou známé předem. Klíčová je hloubka hlasu.

Vědci tvrdí, že voliči mají sklon preferovat kandidáty s hlubším hlasem, i pokud jde o ženy. Není to přitom nějaké rozmar dnešní módy, ale v tomhle případě z nás promlouvají pravěké instinkty. Lidé s hlubokým hlasem totiž mají vyšší hladinu testosteronu, která znamená mohutnější svaly a agresivnější chování. A právě tohle jsou kvality vůdců které imponují lidské přirozenosti.

Badatelům to prozradil experiment se simulovanými volbami, ve kterých dobrovolníci volili kandidáty, jejichž volební projevy měly digitálně upravenou výšku hlasu. Kandidáti s hlubším hlasem měli u účastníků experimentu jednoznačně navrch.

  • Zdroj textu:

    Science News

  • Zdroj fotografií: George Caleb Bingham / Wikimedia Commons

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Chirurgické středisko Lékařů bez hranic v Mosulu poznamenaném okupací Islámského státu v roce 2016.

Zajímavosti

Legionáři očekávali, že nábor jim přinese tisíce nováčků, jejich ruští kritici doufali v pouhé jednotlivce, maximálně desítky. Realita neuspokojila ani jednu stranu. Zuřivě agitujícím legionářům se přihlásilo asi 400 mužů.

Historie

Posádkám klání 1000 mil československých hrozilo často na nezpevněných silnicích velké nebezpečí.

Zajímavosti

Pyramida v Médúmu byla původně stupňovitá a teprve následník Huniho a zakladatel 4. dynastie Snofru tuto pyramidu přestavěl na „pravou“ pyramidu.

Věda

V potravinovém průmyslu se s korýši stále zachází, jako by nevnímali bolest. Zdá se však, že tento předpoklad je mylný

Příroda

Na Hubbleho vesmírném teleskopu se astronauté NASA dost nadřeli.

Vesmír

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907