Pravěké instinkty: Ve volbách vítězí kandidáti s hlubším hlasem

11.08.2015 - Stanislav Mihulka

Když jsou volby na vážkách, hluboký hlas kandidáta je nepopiratelnou výhodou


Reklama

Volební dramata nerozhodují ideje, vzhled, ani povaha, tedy pokud mají kandidáti ve volbách alespoň přibližně rovné šance a výsledky nejsou známé předem. Klíčová je hloubka hlasu.

Vědci tvrdí, že voliči mají sklon preferovat kandidáty s hlubším hlasem, i pokud jde o ženy. Není to přitom nějaké rozmar dnešní módy, ale v tomhle případě z nás promlouvají pravěké instinkty. Lidé s hlubokým hlasem totiž mají vyšší hladinu testosteronu, která znamená mohutnější svaly a agresivnější chování. A právě tohle jsou kvality vůdců které imponují lidské přirozenosti.

Badatelům to prozradil experiment se simulovanými volbami, ve kterých dobrovolníci volili kandidáty, jejichž volební projevy měly digitálně upravenou výšku hlasu. Kandidáti s hlubším hlasem měli u účastníků experimentu jednoznačně navrch.

Reklama

  • Zdroj textu:

    Science News

  • Zdroj fotografií: George Caleb Bingham / Wikimedia Commons



Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

V roce 2022 bylo objeveno pouhých 13 případů infekce vlasovcem medinským. Ještě v 80. letech minulého století jich byly miliony. (foto: The Carter Center, Louise GubbCC BY 4.0)

Věda

Na celém světě existuje přibližně 7 000 různých jazyků. Jen v Evropě je jich okolo 200. (foto: Shutterstock)

Zajímavosti

Rover Ingenuity má za sebou již 40 letů v atmosféře Marsu. (ilustrace: NASACC BY 4.0)

Vesmír

Císař Karel I. provádí inspekci bosenského pluku na italské frontě. (foto: Wikimedia CommonsCC0)

Válka

Marie Habsburská (1505–1558), obraz německého malíře Hanse Maler zu Schwaze. (zdroj: Wikimedia Commons, CC0)

Historie

Pelikáni na jezeře Kerkini. V hladině se zrcadlí dvoutisícové vrcholy pohoří Belasica zahalené bělavými mračny. (foto: Vladimír Šoltys - se souhlasem k publikování)

Příroda

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907