NASA netroškaří. Vytvořila analogii StreetView pro celou Mléčnou dráhu

29.03.2014 - Redakce

Zatímco si hrajete s mapami Googlu a StreetView na svém počítači nebo mobilním telefonu, NASA připravila analogii této vymoženosti pro celou naši Galaxii

Využila dat jednoho ze svých teleskopů, Spitzer, který obíhá kolem Slunce po podobné dráze jako Země, aby vytvořila asi největší panorama všech dob - tedy co se týče prostoru, které zachycuje. Data z teleskopu zpracovala Caltech, domovská univerzita většiny podobných projektů pro NASA.

GLIMPSE 360 je infračervený obraz naší Mléčné dráhy tak, jak je vidět z naší planety. Podobně jako u StreetView si může jednotlivé části přibližovat, můžete se dívat nahoru a dolů (tedy mimo rovinu Mléčné dráhy) a uvidíte nejen jasné hvězdy na nočním nebi, ale také souhvězdí, které tvoří. Důležité je, že jsou zde vidět pouze objekty Mléčné dráhy, takže nejste rušeni například galaxiemi na pozadí.

Je to zkrátka úžasný pohled. A věříme, že s novými a lepšími dalekohledy budou podobné obrazy ještě dokonalejší.