NASA netroškaří. Vytvořila analogii StreetView pro celou Mléčnou dráhu

29.03.2014 - Redakce

Zatímco si hrajete s mapami Googlu a StreetView na svém počítači nebo mobilním telefonu, NASA připravila analogii této vymoženosti pro celou naši Galaxii


Reklama

Využila dat jednoho ze svých teleskopů, Spitzer, který obíhá kolem Slunce po podobné dráze jako Země, aby vytvořila asi největší panorama všech dob - tedy co se týče prostoru, které zachycuje. Data z teleskopu zpracovala Caltech, domovská univerzita většiny podobných projektů pro NASA.

GLIMPSE 360 je infračervený obraz naší Mléčné dráhy tak, jak je vidět z naší planety. Podobně jako u StreetView si může jednotlivé části přibližovat, můžete se dívat nahoru a dolů (tedy mimo rovinu Mléčné dráhy) a uvidíte nejen jasné hvězdy na nočním nebi, ale také souhvězdí, které tvoří. Důležité je, že jsou zde vidět pouze objekty Mléčné dráhy, takže nejste rušeni například galaxiemi na pozadí.

Je to zkrátka úžasný pohled. A věříme, že s novými a lepšími dalekohledy budou podobné obrazy ještě dokonalejší.

Reklama

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií: NASA

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907