První britský astronaut si popletl telefonní číslo: Z vesmíru se dovolal cizí ženě

26.12.2015 - Martin Reichman

Být poprvé ve vesmíru je jistě velký zážitek a Tim Peake si jej náležitě vychutnává. Kromě titulu prvního Brita ve vesmíru si nyní vysloužil i titul největšího vesmírného poplety

Tim Peake si užívá velkou pozornost, které se mu na Britských ostrovech dostává. Je totiž oficiálně prvním britským astronautem, který se podíval do vesmíru. Peake je jedním z astronautů, kteří 15. prosince vyrazili k Mezinárodní vesmírné stanici v rámci Expedice 46. Přívlastek „první oficiální britský astronaut“ má své opodstatnění, tři jeho předchůdci (Michael Colin Foale, Piers John Sellers a Nicholas James McDonald Patrick) totiž měli  dvojí občanství – britské a americké – a byli tak označeni jako američtí astronauti NASA.

Kromě titulu prvního Brita ve vesmíru si Peake nyní vysloužil i titul „největšího vesmírného poplety“. Při pokusu zavolat si z vesmíru domů totiž Tim omylem vytočil špatné číslo a dovolal se neznámé ženě v někde v Londýně. Ta jeho pozdrav „Ahoj, je to planeta Země?“ nejspíš považovala za vtip. Tim sice nezveřejnil, jak dáma na jeho nečekaný hovor reagovala, vypadá to ale, že nevyžádaný hovor jednoduše utnula. Dostalo se jí tak alespoň dodatečné omluvy od Tima Peakeho na jeho twitterovém účtu.

nasa.gov, cnn.com