První start rakety z Mysu Canaveral

- Redakce Tajemství vesmíru

19 . 7 . 1950

19. července 1950 odstartovala z floridského Mysu Canaveral první raketa. Jednalo se o upravenou verzi ukořistěné balistické rakety V-2, kterou používalo nacistické Německo na konci 2. světové války.

Americkou dvojstupňovou raketu Bumber V-2, tvořila střela V-2 a raketa WAC Corporal. Bumber V-2 byla schopna vystoupat do v té době rekordní výšky 400 kilometrů a nesla několik vědeckých přístrojů mapujících teplotu nebo kosmické záření. Wernher von Braun, hlavní konstruktér rakety V-2, se později podílel i na vývoji rakety Saturn V, která dopravila prvního člověka k Měsíci.

TIP: Napravený Wernher von Braun: Jak se stal z nacisty první muž kosmonautiky?

O 7 let později vypustil Sovětský svaz první družice Sputnik I (4. října 1957) a Sputnik II (3. listopadu 1957) i s legendární Lajkou. Reakce Spojených států na sebe nenechala dlouho čekat a 29. července 1958 vznikl Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA).