Sci-fi křivky: První motorka od Lotusu

25.02.2014 - Jan Miklín

Pod legendární automobilovou značkou Lotus vzniká první motorka v historii společnosti. Firma představila pár prototypů, do prodeje má jít pouhých sto kusů, zaručujících exkluzivitu tohoto designového kousku


Reklama

Ladné křivky stroje označeného C-01 vznikly podle návrhu designéra Daniel Simona, jenž navrhoval mimo jiné motorky do sci-fi Tron. A je dost možné, že pokud tuhle motorku na ulici potkáte, budete ji považovat za návštěvu z jiné planety. 

V barvách Lotusu

Tvary působí zvláštně možná proto, že zdařile kombinují prvky moderní i klasické, v něčem připomínající staré závodní motocykly. I díky použití karbonového rámu a materiálů, jako je titan nebo ocel kosmické kvality, váží motorka pouhých 181 kilogramů. Dvouválcový motor o objemu téměř 1,2 litru spojený s koly šestistupňovou převodovkou disponuje silou dvou set koní, což zaručuje bleskurychlou akceleraci i vysokou maximální rychlost. 

Přestože se pyšní známým jménem Lotus, celý projekt mají na starosti Němci ze závodního týmu Kodewa Racing a společnosti Holzer Group. Stroj se bude prodávat v několika barevných kombinací odkazujících na barvy závodních vozů legendární značky, a firma nabízí i možnost výrazného přizpůsobení podle přání zákazníka. Na kolik jeden z pouhé stovky kusů této motorky zájemce vyjde se dosud neví, zájem ale rozhodně několikanásobně překračuje plánovaný výrobní počet.

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií: Profimedia, lotus-motorcycles.com

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Podle vědců je cesta k Marsu přes Venuši rychlejší a levnější než přímá cesta Země – Mars.

Vesmír

Terasy byly sice stavěny za pomocí primitivních nástrojů, ale zato s hlubokou znalostí vodní mechaniky.

Zajímavosti

Láska k Anně Boleynové vedla k Jindřichově rozluce s katolickou církví.

Historie

Test nového hydrogelu s 45kilogramovou zátěží.

Věda

Třicet metrů dlouhý a čtyři metry široký most přes řeku Neretvu rozkázal postavit Sulejman Nádherný roku 1557 na místě starého dřevěného mostu zavěšeného na řetězech. Jeho stavba trvala devět let a vůbec nebylo jisté, že se jeho smělý oblouk, stoupající nad vodou do výšky 24 metrů, po odstranění lešení neprolomí. Most na jedné z prvních fotografií z roku 1913 (kolorováno).

Zajímavosti

Němečtí úderníci dokázali využít těžké kulomety i jako ofenzivní zbraně

Válka

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907