Sonda Dawn je ve skvělé kondici: O víkendu odešle nové snímky Ceres

08.04.2015 - Martin Reichman

Sonda Dawn již více než měsíc bezpečně krouží na oběžné dráze planetky Ceres. Během nadcházejícího víkendu vědci čekají nové snímky

Od svého zachycení na oběžné dráze Ceres, provedla sonda Dawn pomocí svého iontového motoru několik úspěšných manévrů. Ty ji spolu s gravitací planetky přiblížily již zhruba na polovinu vzdálenosti, ve které na oběžnou dráhu vstoupila. Sonda se nyní nachází přibližně 42 tisíce kilometrů nad povrchem Ceres a připravuje se na další postupný sestup až do výšky 13,5 tisíce kilometrů.

Nové snímky již tento týden

Během nadcházejícího víkendu by měla sonda odeslat další snímky Ceres. Podle výpočtů by měly nové obrázky mít přibližně 1,5× vyšší rozlišení, než snímky pořízené na počátku března. Vzhledem k poloze sondy ale bude z Ceres viditelný pouze úzký srpek ozářený Sluncem.

Intenzivní vědecké práci se Dawn začne věnovat od 23. dubna, kdy můžeme očekávat první skutečně ostré snímky povrchu. Ještě lepší data by měla být k dispozici po 9. květnu.

jpl.nasa.gov