Sonda Kepler objevila zatím nejmenší obyvatelnou planetu

22.04.2013 - František Martinek

V současné chvíli známe téměř tisíc exoplanet, z nichž některé by mohly nést život. Sonda Kepler v polovině dubna našla dokonce planety, které jsou velmi podobné Zemi

V polovině dubna 2013 bylo objeveno pět planet u hvězdy Kepler-62 v souhvězdí Lyry. Od Země je vzdálena 1200 světelných let a je o jednu miliardu roků starší než Slunce. Planeta označená Kepler-62f se nejvíce podobá Zemi. Její průměr byl určen na 1,41 průměru naší planety a jeden oběh kolem mateřské hvězdy vykoná za 267 dní. Tato kamenná planeta obíhá v obyvatelné zóně. Povrch planety je pravděpodobně pokryt vodním oceánem, který však může být částečně zamrzlý.

Její „sestra“ Kepler-62e vykoná jeden oběh za 122 dny. Protože obíhá blíže svého slunce, oceán na jejím povrchu nemusí být pokrytý ledem. Průměr planety byl určen na 1,61 Země.