Soukromá raketa Antares úspěšně dosáhla oběžné dráhy

22.04.2013 - Petr Broža

Po společnosti SpaceX, která už dvakrát dopravila náklad na ISS, bude dalším kosmickým dopravcem Orbital Sciences

<p>Holub byl také členem nejstaršího českého klubu, tedy Klubu českých filatelistů</p>

Holub byl také členem nejstaršího českého klubu, tedy Klubu českých filatelistů

Máme tu dalšího kosmického dopravce – po menších potížích, které způsobily odklad, úspěšně odstartovala raketa Antares (firma Orbital Sciences). Zatím to bylo bez skutečného nákladu, do výšky cca 250 km dopravila jen zkušební zátěž, která ale svou hmotností odpovídala té skutečné. Antares by měl na nízkou oběžnou dráhu vynášel až šestitunové objekty – v rámci kontaktu s NASA bud létat s vlastní nákladní lodí (v podstatě řiditelným kontejnerem) Cygnus.

NASA tuto misi sledovala s maximální pozorností, protože společnost Orbital Sciences by měla být dalším kosmickým dopravcem, který bude (mimojiné) pro NASA dopravovat náklad na oběžnou dráhu, a to zejména na Mezinárodní vesmírnou stanici. Test byl proveden z virginské starovací rampy na ostrovech Wallops.

Cnet.com