Aktualizováno: SpaceX dnes znovu vyzkouší návrat prvního stupně rakety Falcon 9

14.04.2015 - Martin Reichman

K ISS dnes odstartuje raketa Falcon 9. Po vynesení kosmické lodi Dragon se pokusí o řízený návrat prvního stupně rakety

V rámci zásobovací mise zamíří dnes večer k ISS kosmická loď Dragon, kterou na oběžnou dráhu dopraví raketa SpaceX Falcon 9. Původní pondělní start byl vzhledem k nepříznivým povětrnostním podmínkám odložen na úterý 16 hodin a 10 minut východního času (22:10 našeho času). Předpověď počasí ovšem nezní příliš optimisticky, pravděpodobnost zítřejšího startu je jen 50%. Mise je bezpilotní, Dragon má k Mezinárodní vesmírné stanici dopravit pouze zásoby a vědecký materiál.

Kromě zásobování je ale dnešní událost zajímavá ještě z jiného důvodu. SpaceX se opět pokusí o návrat a plánované přistání prvního stupně rakety Falcon 9 na plošině autonomní lodi v Atlantickém oceánu. Stejný pokus proběhl již letos v lednu 2015, během předchozí mise CRS-5, raketa během tohoto pokusu sice přesně trefila plovoucí plošinu ASDS, přistála ale příliš tvrdě a byla zcela zničena. První stupeň by měl na plošině dosednout přibližně 8 minut a 30 sekund po startu.

Lednový pokus řízeného přistání prvního stupně Falconu:

spacex.com