SpaceX přepisuje historii: Poprvé se podařilo přistát s prvním stupněm rakety

22.12.2015 - Martin Reichman

První stupeň rakety Falcon 9 dnes dokázal úspěšně přistát na floridské základně

Věc, které ještě před pěti lety nikdo příliš nevěřil, se stala skutečností. Dnes, krátce před třetí hodinou ranní, poprvé přistál první stupeň rakety Falcon 9 zpět na Zemi. Tato událost může zásadním způsobem změnit budoucnost kosmonautiky. Řízené přistání prvního stupně totiž přinese výrazné zlevnění letů do vesmíru.

Inovovaná verze rakety Falcon 9 verze 1.2 odstartovala dnes v půl třetí našeho času, z floridské základny Cape Canaveral Air Force Station. Přibližně po 2 minutách došlo k úspěšnému oddělení prvního stupně rakety, přičemž ten se vydal zpět k přistávací ploše floridské základny. Druhý stupeň a kosmická loď dále pokračovali s nákladem komunikačních satelitů ORBCOMM k oběžné dráze Země.

Jásot se v řídícím centru SpaceX ozval 9 minut a 50 sekund po startu rakety – v tento okamžik první stupeň Falconu 9 hladce dosedl na přistávací plochu floridské základny.

Úspěchem skončila i primární část dnešní mise, přibližně 20 minut po startu vypustila kosmická loď Dragon nálad 11 komunikačních satelitů ORBCOMM.

SpaceX