Hrdinové Stars Wars: Astronauti expedice 45 budou rytíři Jedi

17.02.2015 - Martin Reichman

Tradice originálních plakátů NASA pokračuje - leitmotivem 45. expedice k ISS budou Hvězdné války a rytíři Jedi

Originální plakáty NASA připravuje ve spolupráci webovým portálem collectSPACE již od první cesty astronautů k ISS v roce 2000. Plakáty obvykle parodují slavné filmové trháky a jejich cílem je pobavit a přilákat fanoušky astronautiky. Vedle plakátů vznikají pro každou misi také originální nášivky.

Astronauti se v minulosti představili v nejroztodivnějších rolích. Na plakátech vystupovali jako hrdinové z Matrixu, Beatles nebo například jako parta gangsterů z trháku Quentina Tarantina. Letošní mise, jejíž start je naplánován na září, se ponese v duchu Hvězdných válek a rytířů Jedi. Patrně ne náhodou 45. mise odstartuje jen několik týdnů před uvedením sedmé filmové epizody Star Wars s podtitulem Síla se probouzí.

Sílu budou potřebovat zejména Američan Scott Kelly a ruský kosmonaut Michail Kornienko. NASA totiž plánuje vyzkoušet vliv dlouhodobého pobytu lidí ve vesmíru na jejich zdraví a mise těchto dvou astronautů proto potrvá celý rok. Standardní délka mise je přitom zhruba poloviční.

Přehled všech originálních NASA plakátů si můžete prohlédnout na adrese nasa.gov.

NASA, collectSPACE