Start sondy Veněra 6

- redakce 100+1

10 . 1 . 1969

10. ledna 1969 vypustil Sovětský svaz k Venuši sondu Veněra 6, která ještě téhož roku na planetě přistála a odvysílala na Zemi důležité informace o místní atmosféře. Sonda byla velmi podobná své starší „sestře“ Veněra 4, ačkoliv měla trochu silnější štít. Její hmotnost byla 1128 kg a přistávací pouzdro 405 kg.

Po startu z kosmodromu Bajkonur se dostala na oběžnou (parkovací) dráhu kolem Země. S pomocí posledního stupně nosné rakety Molnija byla odtud navedena na meziplanetární dráhu. Dne 16. března 1969 bylo nutné provést korekci rychlosti letu (zvýšena o 37,4 metrů/sec), protože jinak by Venuši minula o 150 000 km. Orientace byla provedena podle Síria a Slunce.

TIP: Průzkum Sluneční soustavy: Družice na cestě k Venuši

Po příletu k Venuši se 17. května 1969 dostala do atmosféry planety zhruba 300 km od místa, kde tak učinila předchozí Veněra 5. Zde se od sondy odpoutala 405 kg těžká kapsle, obsahující vědecké přístroje a instrumenty. Úspěšně vracela informace o atmosféře planety po 51 minut, dokud ji ve výšce 11 km nerozdrtil atmosférický tlak 2,7 MPa. Teplota byla v tu dobu 320 stupňů.