Stavba tunelu dlouhého 123 km majícího spojit města Ta-lien a Jen-tchaj by mohla začít už za několik málo let, pokud tedy vláda monstrózní projekt za v přepočtu stovky miliard korun schválí vláda. A vysoké náklady nebudou jediným oříškem, který budou muset stavitelé rozlousknout
Náročnost úkolu vynikne třeba ve srovnání s doposud nejdelším podmořským tunelem, japonským Seikanem (53,8 km) nebo padesátikilometrovým tunelem pod průlivem La Manche. I nový – momentálně dokončovaný – Gotthardský tunel má „jen“ 57 kilometrů.
Na inženýry ale nečekají lehké podmínky. Projekt počítá ne s jedním, ale hned třemi souběžnými tunely – železničním, automobilovým a údržbovým, každým o průměru jedenácti metrů. Ty by měly být raženy v tvrdé skále třicet metrů pod mořským dnem, s atmosférou spojeny větracími šachtami ústícími na ostrovech.
Problematická je ale zejména tektonická aktivita v oblasti. V roce 1976 postihlo nedaleké město Tchang-šan a zanechalo po sobě na dvě stovky tisíc mrtvých. Plánovaný tunel by měl protínat hned dvě zlomové linie. A jak varují místní geologové, „razící práce skrze aktivní zlom skrývají velké riziko a musí být prováděny s maximální pozorností.“ Uvidíme, zda si za několik let opravdu místní zkrátí cestu mezi městy o slibovaných sedm hodin na necelou hodinu.