Togo: i nejmocnější bitevní loď potřebuje lodního kocoura

10.09.2014 - Redakce Válka Revue


Reklama

HMS Dreadnought, britská bitevní loď spuštěná na vodu a uvedená do služby v roce 1906 znamenal skutečnou revoluci. Ve své době totiž šlo o nejrychlejší a nejlépe vyzbrojenou bitevní loď. Její představení způsobilo závody ve zbrojení na moři, neboť ostatní velmoci se jí chtěly vyrovnat. Do první světové války však loď značně zastarala. I přesto drží jeden primát. Stala se totiž jedinou bitevní lodí v historii, která potopila ponorku. Stalo se tak 18. března 1915 a obětí byla německá U-29.

Funkci lodního kocoura a maskota vykonával kocour Togo, který na fotografii pózuje v hlavni jednoho 305mm kanónu. Těch se na lodi nacházelo celkem deset.

Reklama

  • Zdroj textu:
  • Zdroj fotografií:

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Než Zdena zjistila, co se děje s jejím tělem a duší, uběhlo mnoho let. Narodila se s rozštěpem šourku. Znamená to, že jeho pohlavní orgány se více podobaly ženským, ačkoliv byly mužské.

Zajímavosti

Potulná planeta s měsíce, na němž může být kapalná voda.

Vesmír

DiMaggigo poslední slova prý zněla: „Konečně zase uvidím Marilyn!“

Historie

Snímek z kalifornské Santa Clarity kde v listopadu 2019 šestnáctiletý střelec Nathaniel Berhow zabil dva studenty a další tři spolužáky postřelil.

Věda

Červeně vybarvené chloupky vylučují olej, žlutými oválky průduchů list dýchá.

Příroda

Sto tisíc křížů

Křesťanské poutní místo, ale také symbol odporu Litevců vůči okupačnímu sovětskému režimu. To je Hora křížů. Na uměle vybudovaný pahorek, který se nachází nedaleko litevského města Šiauliai, lidé první kříže vztyčili v první polovině 19. století na památku obětí polského listopadového povstání z roku 1831. I dnes sem poutníci přináší nové kříže a odhaduje se, že se jich na kopci tyčí již více než sto tisíc. (foto: Wikimedia Commons, Liilia MorozCC BY-SA 4.0)

Zajímavosti

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907