Úprava doků na ISS: Chystá se kotviště pro Boeing a SpaceX

24.02.2015 - Martin Reichman

Na ISS již probíhají přípravy pro přistání kosmických lodí Dragon V2 a CST-100, které by měly dopravovat posádku již za 2 roky

Astronauti, Barry Wilmore a Terry Virts, během téměř sedmihodinového výstupu do otevřeného prostoru, zahájili první fázi úpravy doků Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Dva nové doky budou určeny privátním plavidlům Boeingu a SpaceX a první návštěvníky přivítají v průběhu roku 2017.

TIP: Konec závislosti na Rusku: NASA vybrala nástupce raketoplánů

Probíhající úpravy mají připravit především komunikační prvky, astronauti během úprav nainstalují zhruba 300 metrů kabelů a dalších komunikačních částí. Samotné adaptéry pro připojení kosmické lodi dorazí na ISS až v průběhu roku. Oba astronauty čekají ještě dva další výstupy, první je naplánovaný na středu 25. února, další proběhne v neděli 1. března.

Úpravy jsou nutné vzhledem k plánované dopravě astronautů soukromými dopravci. Místo dosavadních Sojuzů by v budoucnu k ISS měly létat kosmické lodě Dragon V2 a CST-100.

• Zdroj fotografií: NASA, Boeing, SpaceX