Útvar na povrchu planetky Ceres připomíná pyramidu: Má velikost Kilimandžára

25.06.2015 - Martin Reichman

Nové snímky, pořízené sondou Dawn, odhalují zvláštní útvar na povrchu Ceres, který svým tvarem připomíná pyramidu

Jakoby nestačily záhadné světlé skvrny, objevené sondou Dawn, pro které vědci jen marně hledají uspokojivé vysvětlení. Nové snímky trpasličí planety Ceres odhalují další záhadu – jehlanovitý objekt, který připomíná pyramidu. Nejde přitom o žádného drobečka, podle NASA je „pyramida“ vysoká 5 až 6 kilometrů.

Zatímco na Zemi takto vysoký objekt nikoho příliš nepřekvapí, na trpasličí planetě o poloměru desetiny Země jde přeci jen o něco výjimečného. Hora navíc vyrůstá na relativně rovné pláni a není proto divu, že se okamžitě stala středem zájmu všech možných konspiračních teoretiků. NASA zatím žádné bližší informace k možnému původu tohoto zvláštního útvaru neuvedla.

• Zdroj fotografií: NASA, JPL-Caltech