V krátkosti: Google postaví kvantový superpočítač

12.09.2013 - redakce 100+1

Ty nejlepší zajímavosti z Facebooku a Twitteru 100+1

Výzkumníci z Indiana University identifikovali 6 biologických látek, jejichž hladinu lze použít pro předpověď sebevražedného chování u lidí.

Ve Vietnamu nalezli dva muže, kteří žili 40 let v džungli. Ho Van Thanh a jeho syn uprchli za války s USA a žili bez kontaktu s civilizací.

Google plánuje na podzim spustit dosud nejvýkonnější kvantový počítač o výkonu 512 qubitů (kvantových bitů) pro výzkum umělé inteligence. Google věří, že nový superpočítač pomůže vylepšit hledací služby, stejně jako by mohl pomoci lépe předpovídat počasí a šíření chorob.

Vědci z australské Griffith University vyvinuli pivo obohacené o elektrolyty (přítomné např. v iontových nápojích), jež lépe hydratuje tělo.

Astronauti na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) vidí východ slunce přibližně každých 90 minut.

Lidé jsou nejlepšími dálkovými běžci ze všech zvířat. Nejstarším způsobem lovu bylo zřejmě zvíře prostě stopovat a uštvat.

Obsah anglické Wikipedie by se vešel do 1 908 500stránkových knih.

Kacuhiko Hajaši z Univerzity v Kjótu dokázal z kožních buněk myších samiček vypěstovat samčí pohlavní buňky a naopak.

Devět procent savců a patnáct procent primátů tvoří sociálně monogamní páry.

Do roku 2015 plánuje Čína investovat 728 miliard dolarů do rozvoje technologií šetrných k životnímu prostředí.

Muzejní kurátor K. Helgen objevil medvídkovitou šelmu Bassaricyon neblina. Je to po 35 letech první nově objevený savec na záp. polokouli.

William Patrick Hitler, synovec Adolfa Hitlera, sloužil ve druhé světové válce v US Navy. Po válce si změnil příjmení na Stuart-Houston.

Tým jikorejských vědců vyvinul způsob vložení DNA do jediné buňky pomocí „optické pinzety“. Dříve bylo nutné cílit na celé skupiny buněk.

Odsouzenci v jedné z nejtěžších ruských věznic přezdívané Černý delfín spáchali v průměru pět vražd na osobu.

Kanzi, šimpanz bonobo žijící v americkém institutu Great Ape Trust, se naučil rozdělávat oheň a vařit na něm.