V krátkosti: Nalezen nejstarší pták, káva pomáhá alkoholikům

10.06.2013 - redakce 100+1

Ty nejlepší zajímavosti z Twitteru a Facebooku 100+1

Sépiové tónování se původně provádělo pro zlepšení trvanlivosti černobílých fotografií prostřednictvím přeměny částeček stříbra na sulfidy.

Květy rostliny Hydnora africana „voní“ po výkalech, aby přilákaly vrubouny a hrobaříky, kteří je opylují.

Nejčastěji se lidé rodí 16. září; nejméně časté narozeniny jsou pak 29. února a 25. prosince (dle údajů z USA).

Konzumace kávy by mohla pomáhat chránit játra pijáků alkoholu před poškozením. Naznačuje to studie z finské univerzity v Tampere.

V Kanadě pod ustupujícím ledem rozmrzají rostliny, které zamrzly v 16. století – a nyní rostou dál!

V Číně byla objevena fosilie nejstaršího primáta. Archicebus achilles žil před 55 miliony let a vážil asi 20–30 gramů.

Aurornis xui je nově objevený nejstarší pták. Žil před 160 miliony let, o deset milionů let dříve než Archaeopteryx.

Na Argonne National Laboratory v Illinois vytvořili z minerálu mayenitu tekutý polovodič pomocí aerodynamické levitace a zahřívání lasery.

Nově objevené arktické bakterie Planococcus halocryophilus mají rekordní odolnost proti chladu. Rostou i při teplotách -15 stupňů

Ve Skotsku byl zahájen výzkum tvorby lidské krve z kmenových buněk.