V krátkosti: Proč americké vlajky na Měsíci vybledly?

29.08.2013 - redakce 100+1

Ty nejlepší zajímavosti z Twitteru a Facebooku

Odhaduje se, že se v moři každý rok ztratí 10 000 kontejnerů, které spadnou z přepravních lodí.

Řeckořímský zápas vynalezl v 19. století Francouz a pojmenoval jej Ital. Klasický zápas v antickém Řecku měl výrazně odlišná pravidla.

Porod orangutana byl poprvé zachycen na video v Durrell Wildlife Conservation Trust na britském ostrově Jersey.

Dinosaurus Dracorex hogwartsia z čeledi Pachycephalosauridae byl pojmenován podle Bradavic, čarodějnické školy z Harryho Pottera.

Kuřák, jenž vykouří 1,5 krabičky denně, dostane dávku radiace 60–160 mSv/rok. Obyvatelé nejhůře zasažení havárií ve Fukušimě dostali 68 mSv.

USS Pueblo je jediná loď amerického námořnictva v zajetí. Drží ji Severní Korea, a to již od roku 1968.

Původní verze blízkovýchodní pohádky o Aladinovi a kouzelné lampě začíná v Číně a Aladin je v ní chudým čínským mladíkem.

Na Měsíci už není ani jedna z 6 amerických vlajek v původní podobě – kvůli silnému slunečnímu záření nestíněnému atmosférou barvy vybledly.

Japonská stavební firma Kongó Gumi byla nejstarší samostatnou společností. Fungovala v letech 578–2006, kdy ji koupila korporace Takamacu.

Plody brambor jsou podobné rajčatům (z téže čeledi lilkovitých), ale jsou jedovaté, protože mají vysoký obsah solaninu a chaconinu.

J. J. Thomson získal Nobelovu cenu r. 1906 za objev elektronu. Jeho syn George Paget ji získal v r. 1937 za objev duální podstaty elektronu.

Přehrada Kallanai blízko indického města Tiruččiráppalli na řece Kaveri byla vystavěna již ve 2. století n. l. a je stále funkční.