Vědci varují: Strach z terorismu poškozuje mozek!

01.12.2015 - Stanislav Mihulka

Pasivní oběti terorismu v médiích se zraňují svým vlastním strachem

Když teroristé před pár týdny zaútočili v Paříži, tak zabili 130 lidí a další stovky jich zranili. Jejich zločin má ale podle všeho daleko víc obětí po celém světě. Nejde totiž jenom o přímé účastníky teroristických útoků, ale i o konzumenty médií, kteří často hltají každý detail o masakrech.

Podle vědeckých výzkumů z poslední doby má totiž terorismus velmi negativní vliv i na jeho mediální diváky. Tak jako pasivní kuřáci odnášejí kouření jiných, tak se i z konzumentů zpravodajství o hrůzných teroristických činech, kteří podlehnou pocitu všeobecného ohrožení, stávají pasivní oběti teroristů.

Terorismus z médií vyvolává všudypřítomný strach, který vede k úzkosti, nadměrnému pití alkoholu a může dokonce měnit chemii mozku a ovlivnit fungování genů prostřednictvím změn ve tvorbě malých molekul RNA (microRNA). Lidé takto postižení stresem se přitom vystavují zvýšenému riziku infarktu a dalších závažných obtíží.

Zvlášť ve střední Evropě je cítit ohromný strach, který podle všeho vůbec neodpovídá skutečnému riziku. Proč ale zbytečně dělat teroristům radost?

Discovery News