Okinawa

01.10.2018

Popisek vlajky:

Původně byla okinawská vlajka trojbarevná, modrý vnější kruh z ní však nakonec zmizel. Návrh z roku 1879 totiž připomínal symbol jedné z okinawských organizací bojového umění. Vlajka má vyjadřovat touhu Okinawanů stát se rovnocennou součástí Japonska: V minulosti čelili diskriminaci, a dlouho si proto přáli udržet nezávislost.

Jednotliví Evropané a Asiaté mají sice z neandertálců asi jen padesátinu z celkového počtu tří miliard písmen genetického kódu, ale každý zdědil trošku jiné úseky neandertálské DNA. Celkem se tak našla v DNA dnešních lidí plná pětina dědičné informace neandertálců.

Obléhání Calais

Objekt B14-65666 vznikl v důsledky srážky dvou galaxií, k níž došlo před 13 miliardami let

Testování mikrorobota pro vyšetření tlustého střeva

Pivoňky jsou poměrně náročné na kvalitu přírodního prostředí a jeho změny a také se jen pomalu šíří, protože mají velká a těžká semena. I hojnější druhy mají obvykle pouze ostrůvkovitý areál, přičemž jednotlivá místa výskytu mohou být i značně vzdálená. Proto se u některých lokalit můžeme domnívat, že vznikly druhotně, zplaněním z kultury. Jestliže k tomu ale došlo ve starověku, můžeme to dnes jen stěží dokázat. Jiné druhy jsou endemité malých území, většinou hor, ze kterých se nemohly dále šířit. Mezi ně patří i tyto nejvzácnější evropské pivoňky.