Vyhýbání se překážkám ve vysoké rychlosti: Drony zvládnou už i vybíjenou

Speciální kamery a algoritmy poskytují dronům dar bleskurychlé reakce

23.03.2020 - Stanislav Mihulka

Dnešní drony zvládnou leccos. Ale vyhýbání se překážkám stále bohužel není jejich nejsilnější stránkou. A pro rychle se pohybující překážky to platí dvojnásobně. Typický dron potřebuje asi 20-40 milisekund, než zpracuje obraz překážky a zareaguje. Vypadá to, že je to rychlé, ale ve skutečnosti taková reakce nestačí, aby se dron vyhnul například ptáku nebo jinému dronu. Stejně tak mají problém s vyhýbáním drony, které letí velkou rychlostí.

Švýcarští vědci a inženýři nedávno postavili systém, díky němuž se drony vyhýbají mnohem pohotověji. S využití speciálních kamer a algoritmů dovedou zareagovat během pár milisekund. To je dost rychlé na to, aby se takový dron dokázal například vyhnout hozenému míči.

TIP: Kontrola dronem: Hexakoptéra s tlakovými senzory ohlídá mrakodrapy

Jak si vědci vyzkoušeli, drony s novým navigačním systémem si klidně mohou zahrát vybíjenou. To ale pochopitelně nebude jejich hlavní využití. Drony s touto schopností by se mohly uplatnit například na misích ve velmi náročném prostředí, kde je nutný pohotový zásah. Nabízejí se například přírodní nebo i civilizační katastrofy, během nichž by hbité drony mohly významně pomáhat.