Z kosmodromu Bajkonur dnes odstartoval Sojuz TMA-18M

02.09.2015 - Redakce Tajemství vesmíru

Krátce po půl sedmé ranní dnes odstartovala z kazachstánského kosmodromu Bajkonur kosmická loď Sojuz TMA-18M. K Mezinárodní vesmírné stanici dopraví trojici astronautů - Sergeje Volkova v rámci Expedice 45, Andrease Mogensena, dánského kosmonauta Evropské kosmické agentury a kazachstánského kosmonauta Aidyna Aimbetova. Zatímco Volkov letí na standardní misi, plánovanou do konce března příštího roku, Mogensen a Aimbetov se po týdnu vrátí na zem v Sojuzu TMA-16M.

Sojuz TMA-18M zůstane u ISS jako záchranná loď a na konci března dopraví domů nejen Sergeje Volkova ale i dva vesmírné vytrvalce Michaila Kornijenka a Scotta Kellyho, kterým na jaře skončí jejich prodloužená roční mise. NA ISS je aktuálně také americký lékař Kjell Lindgren a jakonský astronaut Kimiya Yui.

blogs.nasa.gov