Za superschopností Gruzínce je lepkavá kůže a kožní maz. Žádný magnetismus

26.08.2014 - redakce 100+1

Etibar Elčijev se do Guinnessovy knihy dostal opakovaně, neboť dokáže udržet na těle kovové předměty. Podle vědců však nejde o magnetismus, a vysvětlení zmíněného jevu je tak mnohem prozaičtější

Magnetický muž Etibar Elčijev překonal vlastní rekord, když dokázal udržet na těle celkem 53 kovových lžiček. Jednačtyřicetiletý Gruzínec si tak vylepšil záznam v Guinnessově knize rekordů, kde je zapsán od prosince roku 2011. Elčijev se však nechce zastavit u lžiček. „Až přijde čas, předvedu, že utáhnu i letadlo nebo vagon,“ říká sebejistě trenér kickboxu, který má v repertoáru celou škálu kousků.

Podle vědců však u lidí s podobnými schopnostmi nehraje roli magnetická síla, ale mnohem prozaičtější okolnosti. Kdyby disponovali silným magnetickým polem, udrželi by na sobě předměty i přes tenkou látku, a to v libovolné poloze. Oni si však předměty přikládají vždy na nahé tělo a navíc se mírně zaklánějí. Využívají tak spíše účinku tření. Jediná zvláštnost, kterou u nich najdeme, je neobvykle lepkavá a elastická kůže se zvýšenou produkcí kožního mazu či větší potivostí. Kdyby si ji „magnetičtí“ lidé posypali běžným dětským pudrem, ihned by prý o svou „zázračnou“ schopnost přišli.