Experiment hledá odpověď na citlivou otázku: Jsou ženy čistotnější než muži?

Podle obecného přesvědčení jsou ženy, co se osobní hygieny týče, čistotnější než muži. Je tomu skutečně tak?

21.07.2021 - Zuzana Rychlá

Experiment, který by měl potvrdit, nebo vyvrátit tezi o rozdílném přístupu k osobní hygieně se rozhodli podstoupit zaměstnanci jedné britské kanceláře. Výzkumníci si vybrali 10 žen a 10 mužů a odebrali jim bakteriální vzorky z rukou.

Ukázalo se, že co do složení a množství nalezených bakterií nejsou mezi muži a ženami žádné kvantifikovatelné rozdíly. Dobrá zpráva pro muže, dalo by se říct. Méně povzbudivé jsou ale závěry několika vědeckých studií z nedávných let.

Studie z roku 2012 například prokázala, že pracovní stoly mužů jsou podstatně zamořenější bakteriemi než pracovní stoly žen. Pravda, ženy si možná více potrpí na úklid. Jak ale ukazují závěry American Society for Microbiology (ASM) jen v úklidu to nebude.

TIP: Plnovous může obsahovat podobné množství bakterií jako WC

ASM již od roku 1990 mapuje hygienické návyky mužů a žen. Z tohoto dlouhodobého zkoumání vyplynulo, že 93 % žen si po návštěvě toalety myje ruce. Také 93 % mužů tvrdí, že si po při odchodu z toalety myje ruce, ve skutečnosti tak ale činní jen 77 % mužů.

BBC