Chcete znát svůj biologický věk? Prověřte si moč

01.03.2018 - Stanislav Mihulka

Biologický věk je důležitý, ale obtížně se zjišťuje. Test moči by to mohl zjednodušit

<p>Látky v moči prozrazují, jak na tom kdo je.</p>

Látky v moči prozrazují, jak na tom kdo je.

Zjistit chronologický věk není těžké. Stačí se podívat do dokladů dotyčné osoby a je to jasné. S biologickým věkem to už ale tak jednoduché není. Biologický věk udává, jak tělo člověka skutečně zestárlo a může se dost lišit i u lidí s podobným datem narození.

Znalost biologického věku je přitom dost důležitá. Právě biologický věk určuje skutečné riziko rozvoje onemocnění souvisejících se stářím nebo dokonce riziko úmrtí. Stejně tak je důležité znát biologický věk osob, které se podílejí na testování léků proti stárnutí.

TIP: Jedna porce salátu denně zpomalí stárnutí mozku až o 11 let

A jak tedy lze zjistit biologický věk? Čínští vědci nabízejí rychlý a spolehlivý postup. Podle nich stačí jednoduchý test moči, který určí hladinu látky označované jako 8-oxoGsn. Tato látka je produktem oxidace ribonukleových kyselin (RNA) v těle, což je proces, který těsně souvisí s biologickým stárnutím těla. Čím více je této látky v moči, tím je člověk biologicky starší.

Frontiers Media