Bigelow Aerospace hodlá postavit nafukovací stanici na orbitě Měsíce

19.10.2017 - Stanislav Mihulka

Orbitální stanice s nafukovacími moduly by se mohla stát počátkem kolonizace Měsíce

Nafukovací stanice - U Měsíce by mohla vzniknout stanice z nafukovacích modulů

Společnost Bigelow Aerospace je známá díky své technologii nafukovacích kosmických modulů. Nejsou to jenom plané představy, jejich modul BEAM (z anglického Bigelow Expandable Activity Module) je již déle než rok nafouknutý na Mezinárodní vesmírné stanici.

Bigelow Aerospace teď spojili síly s United Launch Alliance (ULA), společným podnikem Boeing a Lockheed Martin, a ohlásili záměr v roce 2022 zprovoznit nafukovací stanici na oběžné dráze Měsíce. Tato základna by pak sehrála významnou roli v návratu amerických astronautů na Měsíc.

Nafukovací stanice pro dobyvatele Měsíce

Bigelow Aerospace přispějí do tohoto projektu svým zamýšleným nafukovacím modulem B330, který by měl měřit 14 metrů, mít průměr 6,7 metru a vážit by měl 20 tun. United Launch Alliance poskytne těžkou nosnou raketu Vulcan, kterou vyvíjí jako náhradu za doposud používané rakety Atlas V a Delta.

TIP: Bigelow Aerospace: Kdy postavíme nafukovací hotel na oběžné dráze?

Podle šéfa společnosti Roberta Bigelowa půjde o komerční lunární stanici, která zajistí zázemí pro projekty NASA i dalších zájemců, kteří dnes pošilhávají po Měsíci. Kolonizace vesmíru už by měla konečně odstartovat a nafukovací stanice by mohla být obstojným začátkem.

• Zdroj textu: IFL Science, Bigelow Aerospace
  • Zdroj fotografií: Bigelow Aerospace

Jak by vypadaly Niagarské vodopády, kdyby v řece Svatého Vavřince došla voda? Reálnou fotografii vyretušoval grafik Joel Krebs.

Jasný meteor nad Oklahomou (2008)

Pohled z Velké Hejšoviny na Broumovské stěny, Broumovskou kotlinu a Javoří hory

Snímek z konce října 1937 zachycuje Benita Mussoliniho při oslavách 15. výročí pochodu na Řím, kterým donutil vládu k rezignaci a krále k předání moci do rukou fašistů. Po diktátorově levici jde zástupce Adolfa Hitlera Rudolf Hess a oba muže při přehlídce doplňují další italští generálové.

Jeskynní systémy na Yucatánu jsou jako jiný svět