Nový zdroj obnovitelné energie: Vodík vypěstovaný na trávníku
K výrobě vodíku stačí posekaná tráva, světlo a katalyzátor z niklu
Kdo jako první dostane na Zemi Svatý grál z Marsu? Uspěje Rudý drak?
Doprava vzorků marsovských hornin na Zemi by zodpověděla více než polovinu z 55 základních otázek týkajících se budoucího průzkumu rudé planety. Proto se na tuto náročnou misi připravuje, nejen Amerika, ale i Rusko, Čína a Evropa
Brána do těla

Jako výraz respektu si muži v přítomnosti starších lidí a cizinců zakrývají celý obličej kromě očí, což má patrně kořeny v pradávné náboženské tradici. Věří, že poušť obývají zlí duchové: ti vstupují do lidského těla právě nosem a ústy, a proto je důležité si tato místa zakrývat.

Synonymem pro slovo Tuareg je „hrdost“. Ženy Tuaregů rodí uprostřed pouští, děti neposílají do škol a s velbloudy jednají jako se sobě rovnými. Smrtelnou ránu však vládcům Sahary zasadil příchod Evropanů
Nový hrad

Nový hrad je opravená zřícenina nad údolím řeky Svitavy nedaleko Blanska. Vznikl na místě staršího předsunutého opevnění tzv. Starého hradu, který posléze zcela nahradil. První zmínky o hradu pocházejí z roku 1381 a jedním z jeho majitelů byl i moravský markrabě Jošt.

Na historické památky v Česku lze narazit takřka na každém kroku – na území necelých 80 tisíc kilometrů čtverečních se nachází okolo 1 500 hradů, hrádečků, hradišť, zřícenin a dalších pozůstatků historických sídel a dávných opevnění
Facebook vypustil Aquilu: Dron pro přenos internetu poprvé vzlétl
Vývojáři Facebooku usilovně pracují na dronech, které budou přenášet internet po celém světě
Kryonika zatím jen ve filmu

Možnost lidské tělo zmrazit a po desítkách let jej opět přivést k životu je častým námětem sci-fi, v tomto případě filmu Prometheus (2012).

Srdce se zastaví, mozková aktivita vyhasne a lékař vypíše úmrtní list. Je to neodvratný konec naší pozemské pouti? Kryonika nabízí nebožtíkům naději na vzkříšení v daleké budoucnosti.
Andělská Hora

Andělská Hora jezřícenina hradu ležící nedaleko Karlových Varů. První písemná zmínka o hradu (tehdy nazývaném Englburg) pochází z roku 1402, kdy byl jeho majitelem Boreš z Rýzmburka.

Galaxie v Andromede na kolizním kurzu! Srazí se s naší Galaxií
Sluneční soustava je součástí galaxie, kterou někdy označujeme termínem Mléčná dráha. Nejbližší, o něco větší hvězdný ostrov představuje galaxie s katalogovým označením M31.
Nedůslední vzbouřenci: Stavovský odboj v Čechách 1546–1547
V létech 1546 a 1547 se část české stavovské obce postavila proti svému králi, když se rozhodl porušit staré zemské svobody
Tajemství vesmíru 7-8/2016: 15 největších objevů století
Ještě před sto lety se vědci domnívali, že naše Galaxie představuje celý vesmír, a gravitační vlny byly pouhou teorií.

Atlas světa

Afrika Asie Austrálie a Oceánie Evropa Jižní Amerika Severní Amerika
VšeZobrazit

Muž se vzpamatovává z šoku. Přežil přestřelku mezi muslimskou organizací Seleka a křesťanskými milicemi, k níž došlo v prosinci 2013. Pět tisíc jiných takové štěstí nemělo

Fotoeditorial

Fotograf Mikael Buck přiblížil světu život obyčejných bezobratlých, které jsou důvěrně známí z téměř každé domácnosti. S podporou organizace Buglife, která se věnuje výzkumu a záchraně těchto malých živočichů, nafotil unikátní sérii makro snímků zobrazujících život našich nezvaných nájemníků.