Elegantní zabiják

V oblasti Sundarbans ještě před 50 lety divocí tygři každoročně zabili stovky lidí. Dnes se lidské oběti počítají v desítkách.

Počty tygrů rychle klesají. Vědci však už začínají myslet na doby, kdy jejich stavy opět vzrostou. Zdánlivě utopická vize se snaží předejít nežádoucím lidským reakcím a minimalizovat konflikty mezi lidmi a šelmami.
Hongkong
Quarry Bay, Hongkong

Snímek španělského fotografa Jesúse M. Garcíi zachycuje obytný blok v hongkongském Quarry Bay

Když ve starověkém Egyptě posvátné sochy božstev dosloužily, čekal je důstojný pohřeb
Pomáhat lidem je na internetu snadné – jedním kliknutím můžete přispět obětem hurikánu, pomoci matce rozjet vlastní podnikání nebo třeba vystrojit svatbu snů zamilovanému páru z druhého konce světa
Lidé jsou stále přitahováni jeho párem uhrančivých očí. Kafka nebyl žádný neduživý mladíček, ale sportovec a abstinent s poněkud podivným vztahem k ženám a sexu…
Nejenom že je na severním pólu jinak pořádně rozpáleného Merkuru led. Nejspíš ho tam je docela hodně
Pronásledovaní albíni

Kvůli nesmyslným pověrám se albíni v řadě afrických zemí musejí skrývat.

Mít bílou pleť a světlé vlasy, hustou rezavou kštici nebo i pleš může v některých zemích znamenat vstupenku do opravdového pekla.
Virus HIV

Strašák v podobě viru HIV se objevil na začátku osmdesátých let 20. století. Konkrétně v roce 1981, kdy bylo popsáno nové onemocnění, které získalo název Acquired Immune Deficiency Syndrome, zkráceně AIDS.

Vědci se chystají testovat nový typ protilátky, která dokáže bojovat s 99 % kmenů viru HIV. Mohla by fungovat i jako vakcína
Venezuelský Národní park Canaima je šestým největším parkem na světě. Jeho rozloha je srovnatelná s velikostí Arménie či Belgie
Výzkum aktivity satelitních galaxií ukazuje, že Mléčná dráha není jako jiné galaxie. Její výjimečnost by ale znamenala zásadní problém

Atlas světa

Afrika Asie Austrálie a Oceánie Evropa Jižní Amerika Severní Amerika
VšeZobrazit
Seychely

Velká část přírodního bohatství Seychel se nachází pod vodou. Už v 60. letech byl zakázán lov ryb pomocí dynamitu a harpun, takže se ryby potápěčů nebojí.

Fotoeditorial

Ve filmech a v knížkách reprezentují všechny možné špatné vlastnosti a přesto je máme často rádi. Co ale dělají všichni ti zlouni, padouši a záporáci, když zrovna neplánují smrt svých nepřátel, zničení světa anebo ovládnutí Galaxie?