Elegantní zabiják

V oblasti Sundarbans ještě před 50 lety divocí tygři každoročně zabili stovky lidí. Dnes se lidské oběti počítají v desítkách.

Počty tygrů rychle klesají. Vědci však už začínají myslet na doby, kdy jejich stavy opět vzrostou. Zdánlivě utopická vize se snaží předejít nežádoucím lidským reakcím a minimalizovat konflikty mezi lidmi a šelmami.
Hongkong
Quarry Bay, Hongkong

Snímek španělského fotografa Jesúse M. Garcíi zachycuje obytný blok v hongkongském Quarry Bay

Když ve starověkém Egyptě posvátné sochy božstev dosloužily, čekal je důstojný pohřeb
Pomáhat lidem je na internetu snadné – jedním kliknutím můžete přispět obětem hurikánu, pomoci matce rozjet vlastní podnikání nebo třeba vystrojit svatbu snů zamilovanému páru z druhého konce světa
Lidé jsou stále přitahováni jeho párem uhrančivých očí. Kafka nebyl žádný neduživý mladíček, ale sportovec a abstinent s poněkud podivným vztahem k ženám a sexu…
Nejenom že je na severním pólu jinak pořádně rozpáleného Merkuru led. Nejspíš ho tam je docela hodně
Pronásledovaní albíni

Kvůli nesmyslným pověrám se albíni v řadě afrických zemí musejí skrývat.

Mít bílou pleť a světlé vlasy, hustou rezavou kštici nebo i pleš může v některých zemích znamenat vstupenku do opravdového pekla.
Virus HIV

Strašák v podobě viru HIV se objevil na začátku osmdesátých let 20. století. Konkrétně v roce 1981, kdy bylo popsáno nové onemocnění, které získalo název Acquired Immune Deficiency Syndrome, zkráceně AIDS.

Vědci se chystají testovat nový typ protilátky, která dokáže bojovat s 99 % kmenů viru HIV. Mohla by fungovat i jako vakcína
Venezuelský Národní park Canaima je šestým největším parkem na světě. Jeho rozloha je srovnatelná s velikostí Arménie či Belgie
Výzkum aktivity satelitních galaxií ukazuje, že Mléčná dráha není jako jiné galaxie. Její výjimečnost by ale znamenala zásadní problém

Otázky a odpovědi

Virus

U převážné většiny virů je složen ze zevního lipoproteinového komplexu a z druhově specifického vnitřního proteinu (tzv. M-protein ukotvující obal k nukleokapsidě).

Atlas světa

Afrika Asie Austrálie a Oceánie Evropa Jižní Amerika Severní Amerika
VšeZobrazit

Fotoeditorial

RMS Queen Mary byl zaoceánský parník patřící britsko-americkému rejdařství Cunard Line. S jeho výstavbou se začalo v roce 1930, kvůli velké hospodářské krizi ale byly práce na dva roky zastaveny. Svého spuštění na vodu se parník pro 2 400 cestujících dočkal v roce 1934 a k první plavbě vyrazil o dva roky později – 27. května 1936.

Cestujeme se 100+1

Carcassonne

V roce 1224 přešla pevnost do majetku francouzského krále, který poté nechal obyvatele vysídlit za hradby do tzv. dolního města.

Musée d’Orsay

Proslulé Musée d’Orsay se nachází v budově někdejšího nádraží, otevřeného v roce 1900 při příležitosti Světové výstavy.