Experiment Náhoda

Vrhač kostky měří téměř tři metry a ovládá se ručním tlačítkem.

Existuje v životě náhoda? Řídí naše kroky osud? A lze podobné otázky vyřešit pomocí jednoduché hrací kostky? Odpovědi zkusil najít tým odborníků ze spolku Žádná věda v rámci pokusu nazvaného Experiment Náhoda
Po dlouhých 46 letech se k Měsíci vrátí lidé. Elon Musk chce v příštím roce vyslat na oběžnou dráhu našeho souputníka dvojici turistů
Japonsko se jako pořadatel letní olympiády v roce 2020 rozhodlo vyrobit medaile z recyklovaných kovů. A získá je prý z útrob vyřazené elektroniky
Hang Son Doong

Hang Son Doong, objevená až v roce 2009, představuje s délkou víc než 5 km, šířkou 150 m a hloubkou 200 m největší v současnosti známou jeskyni světa. Přírodní poklad ležící uprostřed džungle nedaleko vietnamsko-laoských hranic však neudivuje jen velikostí, ale i tamní faunou a flórou. Uvnitř se totiž zformovala svébytná džungle s řekou, vodopádem a stromy vysokými až 30 m, kterou obývá řada ptáků, primátů a dalších živočišných druhů.

Krápníky vytvářející fantastickou krajinu, statisíce netopýřích křídel, magické skulptury z ledu či džungle s vysokými stromy obývané opicemi – to vše ukrývají nejpodivuhodnější jeskyně světa
Cílem státní politiky bylo vychovat rozumně myslící úředníky, inteligentní důstojníky, specializované dělníky a podnikavé obchodníky
Vesmírné sondy již zamířily k Měsíci, Marsu, Venuši a dokonce i za hranice Sluneční soustavy. Co ale samotné Slunce? Už brzy by mělo dojít i na něj
Jedinou ženu československého původu zařazenou do speciální operace britského Výboru pro zvláštní operace nacisté na Slovensku zajali a po krutých výsleších popravili. Od smrti Chavivy Reikové letos uplynulo 69 let
Neandrtálské DNA sekvence z dávné minulosti v nás přežívají dál
Až dosud se vědci domnívali, že pouze orchideje mají speciální taktiku, při níž vábí hmyzí samečky na květ napodobující tvar těla samiček. Badatelé nyní zjistili, že podobnou strategii používá také jihoafrická rostlina z čeledi hvězdnicovitých
Nacistický artefakt, nebo padělek?

Aparát, který nese typové označení W38, vyrobila společnost Siemens. Vůdce ho podle aukčního domu dostal darem od wehrmachtu.

Aukční síň, která prodala Hitlerův telefon, čelí nařčení, že prodala padělek. Tvrdí to expert z frankfurtského muzea komunikací

Otázky a odpovědi

Údery života

Od narození až po okamžik skonu udeří srdce průměrně 1 500 000 000×. Rozdíl v reálné délce života tak spočívá spíš v tom, jak rychle srdce bije.

Atlas světa