Boeing vyvinul nové stylové skafandry pro své vesmírné mise

Cestující na kosmické lodi CST-100 Starliner se mohou těšit na elegantní a praktické modré skafandry

31.01.2017 - Stanislav Mihulka

Společnost Boeing nedávno představila nový skafandr, který by měli mít na sobě astronauté v roce 2018, při cestě do vesmíru na palubě kosmické lodi CST-100 Starliner. Nový skafandr není určený pro vycházky do kosmického prostoru. Astronauté ho budou mít na sobě během cesty do vesmíru i na zpáteční cestě, jako ochranu při případné nehodě během letu.

Elegantní modrý skafandr

Největší výhodou nového skafandru Boeingu je jeho váha. Se svými 9 kilogramy je totiž o zhruba 4,5 kilogramů lehčí, než byly legendární oranžové skafandry astronautů na palubě amerického raketoplánu Space Shuttle.

Skafandr rovněž zaujme snadno odepínacími rukavicemi, v nichž lze ovládat dotykové displeje, a také zjednodušeným systémem helmy, kterou lze připnout a odepnout zipem. Helma je vybavena širokým polykarbonátovým hledím, které nabízí slušný rozhled.

TIP: Nahoď oblek! NASA slaví 50 let výstupů do vesmíru

Na vývoji a testování skafandru se významně podílel Chris Ferguson, vedoucí posádek a misí programu Starliner a bývalý astronaut NASA. Podle Fergusona je skafandr perfektní pro potřeby posádky lodi Starliner.

IFL Science, Boeing