Černější než čerstvý asfalt: Astronomové objevili supertmavou exoplanetu

25.09.2017 - Martin Reichman

WASP-12b - Albedo exoplanety WASP-12b je podle vědců dvakrát nižší (0,064) než v případě našeho Měsíce (0,12).

Mezinárodní tým astronomů objevil exoplanetu, která neodráží téměř žádné světlo. Exoplanetu WASP-12B vědci analyzovali pomocí spektrografu STIS (Space Telescope Imaging Spectrograph), který je součástí Hubbleova vesmírného teleskopu. Pozorování ukázala, že míra odrazivosti této supertmavé planety je zhruba dvakrát nižší než odrazivost našeho Měsíce. Exoplaneta je tak tmavší než čerstvý asfalt.

Exoplanetu WASP-12b vědci klasifikují jako horký jupiter a povrchovou teplotu na denní straně odhadují na 2 600 °C. Od Země dělí tento horký svět zhruba 1400 světelných let.

• Zdroj textu: spacetelescope.org
  • Zdroj fotografií: NASA, ESA, STScI

Trasa: Londýn, Paříž, Miláno, Benátky (a zpět)

Počet lidí holdujících rizikovému pití se mezi Afroameričany zdvojnásobil, mezi ženami je nárůst o 84 % a mezi seniory dokonce o 107 %.

Zmrzlý měsíc planety Saturn skrápějí pořádné deště