Kyprá DNA: Proč vystresovaní muži dávají přednost boubelkám?

Když britští vědci zkoumali sexuální preference u 81 mužů ve věku 18 až 42 let, zjistili, že stresovaní účastníci dávají přednost baculkám

25.02.2018 - Zuzana Teličková

Vedoucí studie Dr. Viren Swami zvýšil hladinu stresu u 41 účastníků tím, že museli podstoupit simulovaný pracovní pohovor a vyřešit těžký matematický úkol. Konkrétně to znamenalo, že měli přednést do mikrofonu pětiminutovou prezentaci před čtyřčlennou komisí a následně co nejrychleji a nejpřesněji počítat po třinácti pozpátku od čísla 1022. Druhá polovina mužů zatím relaxovala v tiché místnosti. Po ukončení první fáze experimentu měli muži hodnotit přitažlivost dívek na fotkách, od vyzáblých až po obézní. Preference stresovaných mužů se výrazněji klonily k zaoblenějším tvarům než výběr mužů, kteří byli v klidu.

Podle antropoložky Helen Fisherové dávali vystresovaní muži přednost kyprosti proto, že kdysi dávno bylo v kritickém období hladu praktičtější mít silnější ženu. Byla odolnější, a protože je tuk zásobárnou estrogenu, zůstala také po delší dobu plodná. Muži zjevně stále nevědomky poslouchají vzkazy uložené ve své DNA, a jak říká Fisherová – i v dnešních časech může být pár kilo navíc nečekanou výhodou.

100+1 zahraniční zajímavost, The Journal of Sex Research