Přísně tajný raketoplán X-37B přistál po 718 dnech strávených ve vesmíru

09.05.2017 - Martin Reichman

Raketoplán X-37B amerického letectva přistál v neděli v Kennedyho vesmírném středisku po téměř dvou letech strávených ve vesmíru

Boeing X-37 - Boeing X-37 připomíná raketoplán – stejně jako on umožňuje opakované starty a přistání a může dopravovat na oběžnou dráhu přístroje a další materiál. Je ale mnohem menší.

Raketoplán X-37B, označovaný též jako OTV (Orbital Test Vehicle orbitální testovací plavidlo) přistál v neděli na ranveji, která byla v minulosti využívána pro přistávání raketoplánů Space Shuttle. Stroj strávil v kosmu 718 dnů na v pořadí již čtvrté a zároveň i nejdelší misi tajného programu amerického vojenského letectva.

Na rozdíl od NASA jsou vojenské úřady mnohem tajemnější a informace o přesných cílech projektu Boeing X-37 nechávají zcela bez odpovědi, případně se omezují na obecná tvrzení. Všeobecně se proto předpokládá, že Boeing X-37 má primárně vojenské a špionážní účely.

Raketoplán X-37B, který pochází z dílny Boeingu, je dlouhý devět metrů a 4,5 metru široký. Poprvé tento stroj odstartoval v dubnu 2010 a na Zemi se vrátil o osm měsíců později. Druhá mise se uskutečnila v květnu 2011 a trvala 15 měsíců. Třetí začala v prosinci 2012 a letoun se na Zemi vrátil po 22 měsících. Na čtvrtou misi ho v květnu 2015 vynesla raketa Atlas 5. Pátá mise má následovat ještě během letošního roku.

• Zdroj textu: dvidshub.net
  • Zdroj fotografií: US Department of Defense

Jezero Van ukrývá velkou stavbu z éry království Urartu

Druh alkoholu má význam pro náladu pijana

Jedovatou barvu plnou olova ochutnával, otrava byla otázkou času…

Střet kavalerie v bitvě u Náchoda 27. června 1866

Vizualizace planety Ross 128 b o velikosti Země s vhodnými teplotními podmínkami na povrchu. Systém leží pouhých 11 světelných let od Země.