člověk

Co oči  nevidí…
Co oči nevidí…

Sluch je v rychlosti vnímání rychlejší než zrak. Většinu událostí ale vnímáme více smysly.

Kterým ze svých smyslů vnímáme signály rychleji: zrakem, nebo sluchem?
Mbah Gotho

Oficiální dokumenty Indonésana jeho vysoký věk potvrzují. Podle úředních záznamů se narodil 31. prosince 1870.

Je starší než Eiffelova věž nebo Socha svobody. Zažil i pád císaře Napoleona. Nejstarší člověk planety oslavil 146. narozeniny
S pocitem déjà vu, tedy „už viděného“, při němž jsme si jistí, že jsme danou situaci již někdy prožili, se podle průzkumů setkává až 80 % populace. Navzdory řadám hypotéz však pro tzv. falešné vzpomínky dlouhá léta neexistovalo vědecké vysvětlení
Údery života

Od narození až po okamžik skonu udeří srdce průměrně 1 500 000 000×. Rozdíl v reálné délce života tak spočívá spíš v tom, jak rychle srdce bije.

Délku života většiny savců – od slonů až po rejsky – lze skutečně jistým způsobem měřit počtem úderů jejich srdce, který se napříč druhy překvapivě shoduje
Kolik stojí úsměv?

Dá se určit, jak velkou roli hraje úsměv v mezilidské komunikaci?

Britští vědci se pokusili určit, jak velkou roli hraje úsměv v mezilidské komunikaci. Známe jeho cenu
Spánkem ke zdraví

U mužů snižuje nedostatek spánku produkci testosteronu a tvorbu spermií. U obou pohlaví může i za stárnutí kůže a představuje také přímou cestu k nadváze.

Jedná se o nejdůležitější faktor pro úspěch v práci i v osobním životě. Je pro každého dostupný a obvykle záleží jen na nás, kolik si ho dopřejeme. Zároveň jde o činnost, které se věnujeme zdaleka nejvíc.
psi
Pozor na to, co říkáte svému psovi - unikátní experiment ukazuje, že psi rozumí nejen tomu, jak jim co říkáme, ale i co jim vlastně říkáme
Limity věčného života
Skrývá se v organismu dlouhověkých živočichů recept na elixír mládí i pro člověka? Vědci v to doufají, ale pilulku, která by zahnala smrt i choroby stáří, zatím nabídnout neumějí
Nepotřební lidé
Blíží se další průmyslová revoluce a stejně jako naše předky i nás zanedlouho zavalí překotné změny, s nimiž se budeme muset vyrovnat. Jednou z nich se stane úplná robotizace nejen výroby, ale také mnoha služeb. Jak bude vypadat nový svět?
Kryonika zatím jen ve filmu
Srdce se zastaví, mozková aktivita vyhasne a lékař vypíše úmrtní list. Je to neodvratný konec naší pozemské pouti? Kryonika nabízí nebožtíkům naději na vzkříšení v daleké budoucnosti.

Přihlásit se k odběru RSS - člověk