člověk

Divocí vlci
Pro vědce bylo vždy záhadou, proč se vlci, kteří jsou geneticky tak podobní psům, nedají ochočit. Z nového výzkumu vyplývá, že odlišné chování vlků a psů je dáno rozdílnou smyslovou zkušeností v klíčovém období socializace
Podle britských vědců alkohol v mozku aktivuje buňky, které obvykle signalizují hlad
Káva
Šálek horkého jedu

Smrtelná dávka kofeinu pro člověka je 10 g – tedy asi sto šálků silné kávy.

Řada lidí automaticky sáhne po šálku kávy nebo čaje, když se jim začnou klížit oči a padat hlava. Je však vůbec takové povzbuzení bezpečné?
Planeta masožravců

Globální roční spotřeba masa za posledních 50 let neustále strmě roste: Ještě v roce 1963 se jednalo o 78 milionů tun, zatímco dnes je to už 308 milionů.

Věděli jste, že průměrný člověk konzumující maso za svůj život spořádá téměř dvojnásobek zvířecího osazenstva celé pražské zoo?
Výzkum mozku

Současné výzkumné metody už do jisté míry umějí číst myšlenky nebo určit vrozenou inteligenci.

Lidský mozek představuje zřejmě nejsložitější entitu ve vesmíru, jejíž poznání nám v mnoha ohledech stále uniká.
Co oči  nevidí…
Co oči nevidí…

Sluch je v rychlosti vnímání rychlejší než zrak. Většinu událostí ale vnímáme více smysly.

Kterým ze svých smyslů vnímáme signály rychleji: zrakem, nebo sluchem?
Mbah Gotho

Oficiální dokumenty Indonésana jeho vysoký věk potvrzují. Podle úředních záznamů se narodil 31. prosince 1870.

Je starší než Eiffelova věž nebo Socha svobody. Zažil i pád císaře Napoleona. Nejstarší člověk planety oslavil 146. narozeniny
S pocitem déjà vu, tedy „už viděného“, při němž jsme si jistí, že jsme danou situaci již někdy prožili, se podle průzkumů setkává až 80 % populace. Navzdory řadám hypotéz však pro tzv. falešné vzpomínky dlouhá léta neexistovalo vědecké vysvětlení
Údery života

Od narození až po okamžik skonu udeří srdce průměrně 1 500 000 000×. Rozdíl v reálné délce života tak spočívá spíš v tom, jak rychle srdce bije.

Délku života většiny savců – od slonů až po rejsky – lze skutečně jistým způsobem měřit počtem úderů jejich srdce, který se napříč druhy překvapivě shoduje
Kolik stojí úsměv?

Dá se určit, jak velkou roli hraje úsměv v mezilidské komunikaci?

Britští vědci se pokusili určit, jak velkou roli hraje úsměv v mezilidské komunikaci. Známe jeho cenu