příroda

Zatímco některé státy vyčleňují pro skládky obrovské a stále se rozrůstající plochy, Švédsko zachází se svým odpadem efektivně – dokonce natolik, že aby se nezastavily tamní spalovny vyrábějící elektřinu, musí se do země dovážet smetí ze zahraničí
Back Bay, Boston

Jak by vypadala americká města, pokud se katastrofická prognóza naplní.

Podle vědců se momentálně nacházíme v době meziledové. Při té poslední stouply hladiny světových oceánů až o 9 metrů
Minnehaha
Vodopády svojí proměnlivou krásou odedávna přitahovaly lidské pohledy. Teploty pod bodem mrazu, které z neposedných kapek vytvoří nařasené záclony, odhalují ještě další estetický rozměr padající vody
Namibijské vílí kruhy

Podle vědců z Princetonské univerzity se termití hypotéza ukazuje jako nepravděpodobná. Počítačové modely naopak ukazují, že mnohem pravděpodobnější je teorie o seskupování rostlin.

Vědci z Princetonské univerzity se pokusili vyřešit letitou záhadu namibijských pouštních kruhů
Tisíciletá zima

Výbuch supervulkánu Toba před 75 tisíci lety téměř vyhladil lidstvo.

Výbuch supervulkánu, který mohl vyhladit lidstvo, řádění tsunami na Sumatře, jež podnítilo největší humanitární pomoc v dějinách, nebo sopečná erupce na Islandu, která nepřímo přispěla k vypuknutí Velké francouzské revoluce.
Velký dub

Dub, jehož stáří se datuje v rozmezí 800 až 1000 let, je od Viktoriánského období částečně podepřen lešením.

Ochránci přírody i občané Nottinghamského hrabství jsou zděšeni plánem na těžbu břidlicového plynu v těsné blízkosti legendární skrýše Robina Hooda
Salar de Uyuni nebo také Salar de Tunupa je největší solná pláň na světě. Má rozlohu 10 582 kilometrů čtverečních a je tedy jen o málo menší než Středočeský kraj.
Pětitisícové kolumbijské městečko Guatapé je dost možná tím nejbarevnějším na celém světě. Tradici pestrobarevného zdobení se zde říká „zocalos“ a nejrůznější ornamenty zde najdete takřka na každém domě.
Světový unikát

Geologové v oblasti objevili jeden obří superzávrt, 17 velkých a 31 menších závrtů.

Na ploše jen o málo větší, než kolik činí rozloha Prahy, objevili geologové 49 obřích závrtů. Největší má v průměru přes 500 metrů a hloubku 320 metrů
Jezero Hillier
Zatímco snímky pořízené na povrchu Marsu ukazují krajinu až pozoruhodně podobnou té, jakou známe ze Země, na naší planetě je tomu často naopak.

Přihlásit se k odběru RSS - příroda