věda

Jasnovidci a telepati

Mimosmyslovým vnímáním dokázal jasnovidec popsat tajné zařízení. Později se ale ukázalo, že byly plány veřejné. Jasnovidec Ingo Swann zase předpověděl existenci prstenců u Jupitera v době, kdy o nich astronomové ještě nevěděli.

Jasnovidci se mohli stát tajnou zbraní ve službách americké vlády i armády. Ostatně která světová mocnost by pohrdla telepatickou špionáží nebo vizemi budoucnosti? Schopnosti těchto jedinců, jakkoliv úžasné, však tvrdě narazily na vědu
Chcete zhubnout? Jděte na to vědecky! Máme pro vás přehled nejnovějších vědeckých poznatků, které vám při hubnutí zaručeně pomohou
Na zdraví!

Konzumenti, kteří pili pivo v omezené míře, měli hladinu nezdravého cholesterolu výrazně lepší než úplní abstinenti i těžcí pijáci.

Pivo nejspíš nenajdeme v mnoha příručkách propagujících zdravý životní styl. Nová studie ale ukazuje, že jedno až dvě piva denně jsou zdraví prospěšné
Stronciové hodiny
Dokonale přesné měření času je ideál, kterého se snažily dosáhnout celé generace učenců a vědců už od antických dob. Jak zachytit prchavou a špatně definovatelnou chiméru, kterou si uvědomují pouze lidé?
Důvěřuj, ale prověřuj

Vědecké podvodníky nezřídka odhalí kolegové, kteří se stanou přímými svědky nekalosti. Od roku 1973 vyšlo přes 23 milionů vědeckých publikací, ale asi jen u tisícovky se podařilo potvrdit čirý podvrh.

Vědce si možná někdy idealizujeme a často jim slepě důvěřujeme. Jejich „vznešené“ povolání však v současnosti vyrůstá z extrémně soupeřivého podhoubí, které akademiky mnohdy nutí lhát a podvádět – a málokteří jsou při tom odhaleni
Proč si většina lidí nepamatuje žádné zážitky z velmi raného dětství?
S pocitem déjà vu, tedy „už viděného“, při němž jsme si jistí, že jsme danou situaci již někdy prožili, se podle průzkumů setkává až 80 % populace. Navzdory řadám hypotéz však pro tzv. falešné vzpomínky dlouhá léta neexistovalo vědecké vysvětlení
Nová studie vědců z univerzity v Cambridgi ukazuje, že mozek lidí s nadváhou je v mnohem horší kondici než u lidí s normální hmotností
Kolik stojí úsměv?

Dá se určit, jak velkou roli hraje úsměv v mezilidské komunikaci?

Britští vědci se pokusili určit, jak velkou roli hraje úsměv v mezilidské komunikaci. Známe jeho cenu
Molekulární kouzla

Hlavní myšlenka je prostá: využít běžné suroviny, vybavení chemické laboratoře a vlastní fantazii.

Injekční stříkačky, tekutý dusík, pipeta, látky měnící skupenství. Navzdory prvnímu dojmu se nenacházíme v nemocnici ani v laboratoři, ale překvapivě – v kuchyni. Ačkoliv doby, kdy byla tzv.

Přihlásit se k odběru RSS - věda