Velké plány: Spojené arabské emiráty sní o celém městě na Marsu

03.10.2017 - Stanislav Mihulka

Před osídlením Marsu hodlají Spojené arabské emiráty vybudovat zkušební město na Zemi

Marťanské město - Spojené arabské emiráty plánují vybudovat město pro simulaci osídlení Marsu

Spojené arabské emiráty, jeden z pohádkově bohatých ropných rájů, se netají tím, že hodlají vybudovat město na Marsu. Osídlit by ho chtěli během příští stovky let. Než k tomu ale dojde, tak postaví testovací město za 140 milionů dolarů (přes 3 miliardy Kč) na Zemi, v poušti.

Město by mělo jmenovat Mars Scientific City a bude se rozkládat na ploše 177 tisíc čtverečních metrů. Mají ho tvořit velké kupole s lidmi, rostlinami a rozmanitým zařízením.

Simulace marťanského města

Cílem projektu je simulovat osídlení na Marsu a vyzkoušet si, jaký bude život na rudé planetě. V současné době již proběhlo či probíhá hned několik podobných projektů, například HI-SEAS na Havaji, ale marťanské město Spojených arabských emirátů by bylo samozřejmě podstatně větší a ambicióznější.

TIP: Do závodu o kolonizování rudé planety vstoupily Spojené arabské emiráty

Design Mars Scientific City navrhl dánský architekt Bjarke Ingels. Město bude mít k dispozici laboratoře na výrobu jídla, energie a pitné vody. Od města na Marsu se bude pouštní město lišit hlavně pozemskou gravitací a atmosférou, která obsahuje dost kyslíku a zároveň chrání před nebezpečným kosmickým zářením.

• Zdroj textu: Dubai Media Office
  • Zdroj fotografií: Dubai Media Office

Jak by vypadaly Niagarské vodopády, kdyby v řece Svatého Vavřince došla voda? Reálnou fotografii vyretušoval grafik Joel Krebs.

Jasný meteor nad Oklahomou (2008)

Pohled z Velké Hejšoviny na Broumovské stěny, Broumovskou kotlinu a Javoří hory

Snímek z konce října 1937 zachycuje Benita Mussoliniho při oslavách 15. výročí pochodu na Řím, kterým donutil vládu k rezignaci a krále k předání moci do rukou fašistů. Po diktátorově levici jde zástupce Adolfa Hitlera Rudolf Hess a oba muže při přehlídce doplňují další italští generálové.

Jeskynní systémy na Yucatánu jsou jako jiný svět