Velké plány: Spojené arabské emiráty sní o celém městě na Marsu

Před osídlením Marsu hodlají Spojené arabské emiráty vybudovat zkušební město na Zemi

03.10.2017 - Stanislav Mihulka

Spojené arabské emiráty, jeden z pohádkově bohatých ropných rájů, se netají tím, že hodlají vybudovat město na Marsu. Osídlit by ho chtěli během příští stovky let. Než k tomu ale dojde, tak postaví testovací město za 140 milionů dolarů (přes 3 miliardy Kč) na Zemi, v poušti.

Město by mělo jmenovat Mars Scientific City a bude se rozkládat na ploše 177 tisíc čtverečních metrů. Mají ho tvořit velké kupole s lidmi, rostlinami a rozmanitým zařízením.

Simulace marťanského města

Cílem projektu je simulovat osídlení na Marsu a vyzkoušet si, jaký bude život na rudé planetě. V současné době již proběhlo či probíhá hned několik podobných projektů, například HI-SEAS na Havaji, ale marťanské město Spojených arabských emirátů by bylo samozřejmě podstatně větší a ambicióznější.

TIP: Do závodu o kolonizování rudé planety vstoupily Spojené arabské emiráty

Design Mars Scientific City navrhl dánský architekt Bjarke Ingels. Město bude mít k dispozici laboratoře na výrobu jídla, energie a pitné vody. Od města na Marsu se bude pouštní město lišit hlavně pozemskou gravitací a atmosférou, která obsahuje dost kyslíku a zároveň chrání před nebezpečným kosmickým zářením.

Dubai Media Office