Zákeřné digitální drogy: Sociální sítě jsou návykovější než cigarety

24.3.2016 - Redakce 100+1
Je skutečně možné, aby byl někdo závislý na sociálních sítích nebo na svém mobilu?
Novodobí závisláci

Odolat tweetování, Facebooku či „jen“ kontrolování mailů může být podle vědců pro mnohé z nás zhruba stejně těžké jako vzdát se alkoholu či cigarety. Nebo i těžší.

Tým z University of Chicago Booth School of Business v čele s psychologem Wilhelmem Hofmannem provedl na zmíněné téma studii, v níž zkoumal vůli 205 lidí ve věku 18–85 let. Účastníci experimentu informovali vědce sedmkrát denně o tom, zda a jak silně pociťovali v průběhu posledních 30 minut touhu po různých drogách včetně připojení k sociálním sítím a jestli jí odolali.

Z 10 558 odpovědí celých 7 827 potvrzovalo různé „toužebné“ pocity, přičemž mnohé se týkaly právě sociálních sítí. Výsledky navíc ukázaly, že lidé nejčastěji odkládali spánek či sex právě proto, aby zkontrolovali svůj profil nebo status na sociální síti. Touha po digitálním kontaktu byla dokonce silnější než potřeba dát si cigaretu či alkohol. Schopnost odolat sítím se navíc snižovala s pokročilejší denní hodinou.

Foto, ilustrace:
Zdroj:

S pomocí odborníků z oblasti vědy, techniky, biologie a medicíny vám objasníme všechno neznámé. Pokud vám už dlouho něco vrtá hlavou a nemůžete najít uspokojivou odpověď, neváhejte a zeptejte se na emailu 100+1@epublishing.cz, nebo na našem Facebooku, Twitteru či Google+. Nejlepší dotaz odměníme knihou.