Jídlo ze zemního plynu: Brzy nakrmí zvířata na farmách i nás

12.11.2016 - Stanislav Mihulka

Zemní plyn je sice fosilní surovina, ale jeho použití k výrobě potravin zase ušetří zemědělskou půdu

Krmivo ze zemního plynu -<p>Na první pohled vypadá docela chutně</p>
Krmivo ze zemního plynu -

Na první pohled vypadá docela chutně

Veškeré jídlo, co sníme, pochází z rostlin, které vyrostly před pár měsíci nebo lety. Možná ale budeme jíst jídlo, na němž se podílely rostliny před dlouhými miliony let.

Plánuje to biotechnologická společnost Calysta z kalifornského Menlo Parku. Chystají se postavit první továrnu, ve které budou bakterie vyrábět krmiva s vysokým obsahem proteinů z metanu. Až bude továrna hotová, tak vyrobí 200 tisíc tun krmiva ročně.

Krmiva z metanu už schválila Evropská unie, pro ryby a prasata. Společnost Calysta usiluje o podobné povolení v USA a nejen pro zvířata na farmách. Jídla z metanu se nejspíš dočkají kočky, psi, a zřejmě i lidé.

TIP: Lidské fekálie z rozvojového světa by mohly vyrobit spoustu energie

Vyrábění krmiva z metanu sice zvýší emise oxidu uhličitého, ale tato technologie zároveň ušetří zemědělskou půdu, která by byla nutná k výrobě krmiv nebo i jídla klasickým způsobem.

• Zdroj fotografií: Calysta