Zapomeňte na vpichy: Diabetikům zapne výrobu inzulínu mobilní aplikace

01.05.2017 - Stanislav Mihulka

Diabetici si v budoucnu vystačí s mobilní aplikací. Inzulin jim vyrobí vlastní geneticky upravené buňky

Diabetická myš -<p>Mobilní aplikace pro diabetiky byla úspěšně vyzkoušená na myších </p>
Diabetická myš -

Mobilní aplikace pro diabetiky byla úspěšně vyzkoušená na myších

Na světě je asi 415 milionů diabetiků. To představuje ohromný trh a masivní investice do výzkumu, který přináší pozoruhodné výsledky.

Čínští vědci vytvořili pro diabetiky systém s nejnovějšími genetickými technologiemi, který by jim mohl značně ulehčit život. Mozkem tohoto zařízení je mobilní aplikace, která z chytrého telefonu nebo tabletu ovládá speciálně upravené buňky pacienta.

TIP: Bionická slinivka automaticky kontroluje cukr v krvi diabetiků

Diabetici toto zařízení dostanou jako podkožní implantát, který bude obsahovat buňky pacienta geneticky upravené tak, že budou schopné produkovat inzulín podle pokynů vydávaných světlem. Spolu s buňkami tam bude dálkově ovládané LED osvětlení, které bude řídit činnost buněk. U myší to funguje, uvidíme, jak to půjde s lidmi.

EurekAlert, Science Translational Medicine