Nečekané odhalení: Uživatelé psychedelik jsou vstřícnější k životnímu prostředí

08.09.2017 - Stanislav Mihulka

Čerstvý výzkum vědců ukázal, že lidé, kteří rádi experimentují s psychedelickými látkami, mají blízko k přírodě a pozitivní vztah k životnímu prostředí

Příroda a psychedelika - Podle vědců mají lidé se zkušeností s psychedeliky vstřícnější postoj k životnímu prostředí.

O psychedelických drogách, ať už přírodního původu, jako je mezkalin z kaktusů či psilocybin z houbiček, anebo těch syntetických jako třeba LSD, se říkává, že nemají daleko k přírodě. Ostatně v mnoha vizích jejich konzumentů se po užití psychedelik objevují nejrůznější přírodní motivy.

Nová odborná studie amerických a rakouských odborníků potvrzuje, že lidé se zkušeností s psychedeliky mají postoje vstřícnější k životnímu prostředí, s větší pravděpodobností recyklují odpad a více si hlídají dopady svého jednání na okolní přírodu.

TIP: Pod pokličkou: Jak účinkují nejznámější drogy na lidský organismus

Vědcům to prozradil výzkum celkem 1 487 dobrovolníků. Detailně se jich vyptávali na jejich životní a politické postoje, vztah k životnímu prostřední a jejich zkušenosti s psychedelickými i nepsychedelickými látkami. Z výsledků výzkumu vyplývá, že psychedelika a životní prostředí k sobě mají opravdu blízko.

• Zdroj textu: IFL Science, Journal of Psychopharmacology

Tradiční trh na jednom z mnoha malých náměstí v Lille. Podobné se konají každé sobotní ráno a na stáncích najdete vše, po čem vaše srdce touží.

Kresba podle dřevořezby doprovázející českou zprávu o pádu povětroně v Durynsku

USS Constitution představuje skutečný unikát: Třístěžňová fregata je totiž originál. Na vlnách se plaví od roku 1797 a kromě britské HMS Victory (která se však několik let rekonstruovala) jde o nejstarší a nejdéle sloužící válečnou loď světa. Vznikla v bostonské loděnici podle návrhu konstruktéra Joshuy Humphreyse a největší úspěch slavila roku 1812, kdy porazila pět anglických plavidel. Vysloužila si tak přezdívku Old Ironside, v překladu „lamželezo“. Od roku 1907 funguje v Bostonu jako muzejní loď s prohlídkami pro veřejnost.

Flétňáci australští jsou pěkní, inteligentní a nebezpeční