lidé

Hypotermie

Pokud si je člověk vědom příznaků podchlazení, znamená to, že jeho stav zatím není vážný.

Horská túra, která se protáhla do tmy, nebo běžkařský výlet spojený s blouděním. Kromě pořádné dávky adrenalinu mohou tyto akce způsobit jeden nepříjemný zážitek: podchlazení. Ze zdánlivě banálních příčin se může zrodit boj o život
Všudypřítomné esemesky

Za poslední dekádu se počet odeslaných SMS zpráv celosvětově zvýšil o 7 700%.

Krátké textové zprávy jsou dnes nejpoužívanějším komunikačním kanálem. Za jediný měsíc jich po celém světě proletí přes 560 miliard. Kdo ale poslal úplně první „esemesku“ a co v ní bylo?
Talentem k nespavosti

Pokud sníte o kariéře nového Picassa, můžete se podle studie vědců z University of Haifa „těšit“ na časté poruchy spánku.

Podle výzkumu izraelských vědců existuje souvislost mezi vizuální představivostí a spánkem
ZalyKha Graceful Lorraina Allah

Rodiče chtěli děvčátko pojmenovat ZalyKha Graceful Lorraina Allah. Úřady jsou ale proti.

Úředníci v americké Georgii odmítli zapsat dívce jméno Allah. Rodiče se hodlají bránit u soudu
Zahradní domky z krytů

Po válce úřady zahájily kampaň, v rámci níž lidé kryty vraceli (především kvůli kovu, z nichž byly vyrobeny), zároveň ale bylo možné si kryt za malý poplatek odkoupit a ponechat. Z mnoha Andersonových krytů se tak po vykopání ze země staly zahradní domky a kůlny na nářadí, z nichž některé slouží dodnes.

Druhá světová válka postavila mnohé Brity před otázku – ustelu si dnes v bunkru na zahradě, nebo zalehnu do „klecového lůžka“ ve vlastní ložnici?
Měsíc, týden a jeden den - přesně tak dlouho trvala v roce 1932 válka proti pštrosům a Austrálie ji projela na celé čáře
Boj s rakovinou

Lidské tělo považuje rychle se množící nádorové buňky za neškodné. Viry k nim však pomáhají nasměrovat pozornost imunitního systému.

Lékaři nasazují do boje s nádory původce infekčních chorob – viry a bakterie. Díky genetickým modifikacím vyvíjejí specializované pomocníky, kteří dokážou zhoubné bujení zničit lépe a šetrněji než klasická chemoterapie
Timo, Brno
Graffiti – jsou vtipné, barevné, provokativní a často nezákonné. Pro někoho vandalismus, pro jiného umění a tvůrčí vyjádření
Evoluční výhoda

Člověk vypotí asi litr tekutin za hodinu, což na ochlazení při ostrém běhu v horku stačí.

Chůze a běh vypadají jako zcela přirozený pohyb, který lidé ovládají od nepaměti. Ve skutečnosti se však jedná o naprosto převratný evoluční „vynález“, jenž našim předkům pomohl ovládnout planetu