Reklama


Vědecky ověřeno: Jedna sklenice piva podporuje kreativitu

19.08.2017 - Stanislav Mihulka

Na téma alkohol a mozek vzniklo již obrovské množství vědeckých studií. Jedna z těch nejnovějších naznačuje zajímavé souvislosti…

Sklenka piva - Jedna pro kreativitu. Ale druhá už nepomůže
Sklenka piva - Jedna pro kreativitu. Ale druhá už nepomůže

Mnoho těch nejvíce kreativních osobností světové historie nemělo daleko k alkoholu. A často to s pitím hodně přeháněli. Teď se ale ukazuje, že alkohol v malém množství dovede podpořit kreativní myšlení.

Rakouští vědci sehnali přes 80 dobrovolníků, které si rozdělili do dvou skupin. Jedněm poskytli k pití alkoholické pivo a druhým zase nealkoholické pivo. Badatelé přitom výslovně upozorňují, že zvolili taková piva, aby alkoholický a nealkoholický vzorek chutnaly a vypadaly prakticky stejně.

TIP: Pivo s chmelem je nejen hořké, ale i dobré pro játra

Dobrovolníci pili pivo a přitom podstoupili celou řadu testů, které prověřily jejich kreativitu. Experiment dovedl vědce k závěru, že zhruba půllitr piva u mužů a třetinka piva u žen skutečně vede ke zvýšení kreativního myšlení.

 

  • Zdroj textu: Independent, Consciousness and Cognition
  • Zdroj fotografií: CC0 Creative Commons

Reklama



Reklama

Aktuální články

Nejznámější symboly tvořící páteř velkých náboženských i okultních nauk jsou spojovány s nejjednoduššími geometrickými tvary.

Zajímavosti

Johana své souložníky intelektuálně převyšovala a dokázala toho využít

Historie

V okolním vesmíru objevujeme další a další obyvatelné planety. Proč se jim neozvat? Vědci poslali zprávu k blízké obyvatelné planetě GJ 273b.

Vesmír

Žralok bílý v oceánu u pobřeží Mexika

Věda

<p>Otevřený kotel Bryce Amphitheater je okolo pěti kilometrů široký a hluboký přibližně dvě stě padesát metrů</p>

Příroda

Pití kávy v nesprávnou dobu, může podle neurovědce Stevena Millera vést ke vzniku tolerance a nižší účinnost kofeinu.

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907