Dobrá zpráva: Na budoucí kolonisty čekají na Měsíci ohromné zásoby vody

26.07.2017 - Stanislav Mihulka

Pokud se vědci nemýlí, budoucí měsíční kolonie si s vodou nemusejí dělat starosti. Je jí tam prý dostatek

Voda na Měsíci -<p>Data z indické sondy Čandraján-1 naznačují, že v měsíčních oblastech s velkým množstvím vulkanických hornin je vody dostatek.</p>
Voda na Měsíci -

Měsíc je pro nás lákavý jako odrazový můstek pro cesty do vesmíru. Pokud ho ale chceme úspěšně kolonizovat, budeme potřebovat základní suroviny. Významnou roli sehraje hlavně voda, bez které se kolonisté v žádném případě neobejdou.

Výzkumný tým americké Brown University, který vedl planetární geolog Ralph Milliken, tvrdí, že si s vodou na Měsíci nemusíme dělat starosti. Velmi pravděpodobně je podle něj na Měsíci dostatečně velké množství vody. Pro budoucí kolonisty by to byla skvělá výhra.

Vulkanické horniny s vodou

Vědci objevili stopy vody už ve vulkanických horninách ze vzorků dovezených z Měsíce posádkami misí Apollo 15 a Apollo 17. Millikenův tým teď nově prostudoval data z indické sondy Čandraján-1, která zkoumala povrch Měsíce z oběžné dráhy.

TIP: Základna na Měsíci: Evropa chce začít se stavbou do roku 2030

Milliken s kolegy zjistili, že se prakticky ve všech oblastech povrchu Měsíce s velkým množstvím vulkanických hornin v těchto horninách nalézá voda. Podle jejich výsledků to vypadá, že v těchto oblastech Měsíce bude v horninách podobné množství vody jako v horninách na Zemi.

IFL Science, Nature Geoscience