Narodil se zakladatel genetiky Gregor Johann Mendel

- Redakce 100+1 historie

<p><strong>Gregor Johann Mendel</strong> (1822-1884), byl přírodovědec, zakladatel genetiky a objevitel základních zákonů dědičnosti. Byl mnichem a později opatem augustiniánského kláštera ve Starém Brně.</p>

Gregor Johann Mendel (1822-1884), byl přírodovědec, zakladatel genetiky a objevitel základních zákonů dědičnosti. Byl mnichem a později opatem augustiniánského kláštera ve Starém Brně.

Zhoršující se finanční podmínky přiměly nadějného žáka ke vstupu do augustiniánského kláštera. Právě tam získal vynikající zázemí pro další studium. A tak Brno stvořilo zakladatele genetiky Gregora Johanna Mendela, který přišel na svět 20. července 1822 v Hynčicích.

TIP: Vynálezy, které lidé nechtěli: Příliš revoluční geny Mendela

Budoucí opat brzy objevil lásku k botanice a ve své vědecké práci se zaměřil na hybridizaci rostlin. Na základě křížení převážně dvou botanických druhů - hrášku a jestřábníku, formuloval zákony dědičnosti, které jsou s jeho jménem spojeny dodnes.