Jak zhubnout? Klíčem může být cvičení vždy ve stejnou denní dobu

16.05.2020 - Stanislav Mihulka

Aby cvičení fungovalo pro hubnutí, mělo by ho být alespoň dvě a půl hodiny týdně a ve stálý čas

Pokud přemýšlíte nad tím, jak se zbavit nadbytečných kil, inspirujte se nejnovějšími vědeckými poznatky. Podle nedávné studie amerických odborníků by klíč k přijatelné váze mohl být jednak v celkovém množství fyzické aktivity, ale zároveň také v pravidelnosti doby, kdy člověk cvičí.

Tento výzkum se detailně zabýval fyzickou aktivitou a fyzičkou celkem 375 lidí, kteří cvičili kvůli tomu, aby zhubli. Ukázalo se, že ti lidé, kteří úspěšně zhubli, cvičili středně až intenzivně vždy ve stejnou denní dobu a vždy nejméně 10 minut v kuse. Druhým zásadním předpokladem bylo, aby člověk cvičil nejméně celkem 150 minut, tedy dvě a půl hodiny týdně.

TIP: Trik proti obezitě: S nadbytečný kily zatočí zátěžová vesta

Autoři tohoto výzkumu tvrdí, že je důležité, aby to bylo pravidelné cvičení, které je spojené s pevnými „body“, jako je třeba právě stálá doba pro cvičení během dne. Zdá se totiž, že právě takové cvičení přiměje srdce dotyčného člověka, aby pořádně pumpovalo, což přinese kýžený efekt.

Méně je někdy více

Jaká je optimální míra fyzické zátěže, pokud chcete zhubnout? Paradoxně se ukazuje, že v případě cvičení méně znamená více. Vědci změřili efektivitu cvičení v různých režimech zátěže. Ze závěrů zveřejněných v časopisu Current Biology vyplývá, že lidé, kteří cvičili na střední úrovni zátěže spálili za stejný čas o 200 kalorií více než ti, kteří cvičili v mírném režimu. Co však vědce překvapilo bylo, že efektivita cvičení s maximální zátěží se nijak nelišila od středního režimu. Úbytek kalorií byl v obou případech totožný.

Science Alert