Monumentální komplex menhirů a kamenných kruhů stojí na Salisburské pláni v Jižní Anglii – nejbližší vesnice ležela více než tři kilometry daleko.

Tajemný Stonehenge: Kdo byli jeho první stavitelé?

Sto let trvalo, než vědci odhalili překvapivý původ lidí, kteří byli před 5 tisíci roky pochováni v těsném sousedství tehdy budovaného Stonehenge. Tentokrát nepomohly analýzy DNA, ke slovu přišla novinka – analýza izotopů stroncia ze spálených kostí

Nesmíte minout

Zatímco v mládí máme na všechno spoustu času, ve stáří čas pádí podstatně rychleji. Vědci zjistili, proč tomu tak je…

Leopold I. a jeho syn Karel VI.

Divoký červený trpaslík a jeho exoplaneta

Mráz a jarní tání každoročně připravuje návštěvníkům Michiganského jezera opravdu dechberoucí podívanou.

Kladivouši jsou většinou velmi tiší ptáci. Za letu ovšem vydávají kejhavé až ječivé zvuky. Tento pozoruhodný pták je zařazen mezi nejméně ohrožené druhy

100+1 Doporučuje

S turistickým ruchem jdou ruku v ruce peníze, proto si stále více zemí uvědomuje příležitosti spojené s ochranou přírody. African Parks aktuálně spravují 15 chráněných území v devíti zemích.

NASA velmi toužila vyslat k Halleyově kometě solární plachetnici

Kalendárium

Tragédií mohla skončit záměna brambory s německým granátem z 1. světové války. Právě ten objevili v hongkongské továrně na chipsy.

Američtí mariňáci postupují za podpory tanku M48 Patton

Nemocných s Parkinsonem neustále přibývá

Atlas světa

Zobrazit

Prsten Jíry z Roztok uložený dnes ve sbírkách Národního muzea.

Kosmické události

Otázky a odpovědi

<p>V Evropě připadá na jednoho člověka 96–115 kg vyhozeného jídla za rok.</p>

Za větší hovornost žen může gen FOXP2, který je zodpovědný za produkci proteinu označovaného jako „bílkovina mluvení“.

<p>Muži žijící v ženské roli jsou v Indii považováni za svaté. Na severu Albánie zase žijí ženy, které před celou vesnicí složí slib cudnosti, načež je jim dovoleno se oblékat a chovat jako muži a jsou také tak oslovovány.</p>

Cestujeme se 100+1

Dominanta města, pevnost  Mehrangarh, je dobře viditelná už z velké dálky.