Když Čechy svíral hladomor: Neúroda v 18. století si vyžádala statisíce životů

Český venkovský lid v časech před průmyslovou revolucí dostal až mytický nádech nezkaženého dobrosrdečného společenství. Jenže poddaní Marie Terezie a Josefa II. si nežili právě skvěle. Sotva skončila sedmiletá válka, již třetí od nástupu císařovny na trůn, postihl české země krutý hladomor...

Nesmíte minout

100+1 Doporučuje

Celkově téměř šedesát metrů vysoký obrys nahého muže s kyjem se nachází na svahu nedaleko obce Cerne Abbas, v jihoanglickém hrabství Dorset.

Povětrnostním podmínkám Altiplana odolá jen málo vytrvalců. Patří mezi ně třeba tráva stipa ichu. (foto: Jan Miklín)

Sovětští partyzáni pronikali do německého týlu a přepadali skladiště a dopravní uzly.

Kalendárium

Objevený zlatý poklad obsahuje řadu propracovaných artefaktů.

Atlas světa

Zobrazit

Kosmické události

Otázky a odpovědi

Gravitační čočkou může být libovolný velmi hmotný objekt jako černá díra, velká galaxie, hnízdo galaxií či kvazar.

Cestujeme se 100+1

Parfémová řeka je klíčovým prvkem celého komplexu. Právě kvůli ní zde císař nechal vystavět své paláce.

Žraločí zátoka dosahuje rozlohy přes dva miliony hektarů a najdete tu i zkameněliny jedněch z nejstarších pozemských organismů.

Noční toulání kamenným městečkem Sorano patří k nejpůsobivějším zážitkům, jaké si z Toskánska odvezete.