Samička morčáka velkého (Mergus merganser) s mládětem. (foto: Shutterstock)

Pírka na sněhu: Které vodní ptáky můžeme spatřit v Česku v zimě?

Každou zimu se u nezamrzlých vodních toků znovu těším na zimování vodních ptáků. Kromě známých druhů k nám ze severu zalétají vzácní zimní hosté a někdy se k nám zatoulají skutečné rarity

Nesmíte minout

100+1 Doporučuje

Historikové zmiňují, že od první velké morové nákazy až do poloviny 18. století se Poveglia stala poslední zastávkou na cestě nejméně 160 tisíc lidí. (foto: Shutterstock)

Kometa v souhvězdí Velké medvědice. (ilustrační foto: NASA.APOD, Alessandro FalesiediCC BY-SA 4.0)

Kalendárium

Vyhlídkový autobus nejznámější české cestovní kanceláře, společnosti Čedok, zastavil na turisticky nejexponovanějším místě republiky: před orlojem Staroměstské radnice v centru Prahy. (foto: ČTK, kolorováno)

Německá bitevní loď Bismarck během zkoušek. (foto: Wikimedia Commons, BundesarchivCC-BY-SA 3.0)

Krátce před maturitou absolvoval Jakub Zemek, rodák z Uherského Hradiště, výcvik v kosmickém středisku NASA. (foto: archiv Jakuba Zemka)

Atlas světa

Zobrazit

Počátky revmatoidní artritidy se projevují bolestí a otokem kloubů, nejčastěji kolenních a u prstů na rukou. (foto: Profimedia)

Kosmické události

Otázky a odpovědi

Z prázdného žaludku alkohol proniká přímo do krevního řečiště, a jak jeho koncentrace v krvi stoupá, naše schopnost kontroly naopak klesá.

Meteorit je na rozdíl od pozemských kamenů výrazně těžší a má ohlazené hrany. Černý kámen na snímku je meteorit Almahata Sitta, který v roce 2007 dopadl v severním Súdánu. Fragment má v průměru asi 4 centimetry.

Cestujeme se 100+1

Rostovský kreml nechal zbudovat biskup pravoslavné církve jako předobraz nebeského Jeruzaléma.

<p>Jezero St. Mary se nachází na území někdejšího národního parku Glacier.</p>

V Estonsku se nachází na 165 tisíc bažin. Mnohými z nich přitom vedou dřevěné chodníčky.