Mamuti patří k dávným živočichům, u nichž existuje alespoň teoretická šance, že se nám je podaří naklonovat.

Kdy vzkřísíme dinosaury? Sestavení kompletní DNA je blíž než kdykoliv předtím

Klonování tvoří oblíbené téma vědecko-fantastické fikce. V současnosti s ním však experimentují i vědci v laboratořích, kteří se pokoušejí vrátit na Zemi například mamuty. Stavět zoologické zahrady pro pravěké tvory by však bylo předčasné

Nesmíte minout

100+1 Doporučuje

Megalitický komplex Göbekli Tepe je o celých sedm tisíc let starší než nesjtarší kamenné kruhy Stonehenge.

Dnes v California City žijí převážně zaměstnanci přilehlé věznice, letecké základny a kosmodromu.

Sucho v Coloradu během období jury nebylo zrovna přívětivé

Kalendárium

Zpodobnění Erota a Psyche se stalo ve výtvarném umění symbolem pro vášnivou a osudovou lásku.

Galaxie KK 246 z Místní prázdnoty, na snímku Hubbleova teleskopu

Atlas světa

Zobrazit

Znuděně působící makak rhesus (Macaca mulatta).

Alexanderplatz, neboli Alexandrovo náměstí se slavnou televizní věží patří mezi nejznámější berlínské destinace.

Bonobové s lidmi sdílejí 99 % DNA. Těmto velmi mírumilovným zvířatům se občas přezdívá „hippie šimpanzi“.

Portrét Maurky z Moretu byl znovu nalezen v podkroví muzea v Melunu roku 2014. Je pravděpodobně dílem Pierra Goberta, osobního malíře Ludvíka XIV.

Kosmické události

Otázky a odpovědi

<p>Nišinošima je menší, 700 m široký ostrov vulkanického původu pod správou Japonska, nacházející se v Tichém oceánu. Vznikl spojením několika menších ostrůvků, vytvořených během erupce v roce 1974.</p>

Nejteplejším místem ve vesmíru je oblak horkého plynu v souhvězdí Panny

Slunce představuje magneticky proměnnou hvězdu – polarita jeho pólů a orientace siločar se mění spolu se slunečním cyklem

Cestujeme se 100+1

Francouzská čtvrť je zcela jistě nejnavštěvovanější částí města.

Již v pravěku Wales obývaly kmeny, které po sobě zanechaly mnoho kamenných staveb. Jednou z nejpůsobivějších památek je dolmen Pentre Ifan z období neolitu.