Reklama


Ocelová pěst židovského státu: Izraelští tankisté během šestidenní války

12.10.2018 - Redakce Válka Revue

<p>Izraelští tankisté nastoupení před tanky Centurion</p>

Izraelští tankisté nastoupení před tanky Centurion


Reklama

Pátého června 1967 začala takzvanná šestidenní válka mezi Izraelem a jeho arabskými sousedy. Preventivní letecké útoky takřka vymazaly egyptské letectvo a neslavně si ve vzduchu vedli také iráčtí, syrští a jordánští piloti. Během jediného dne vybojovali Izraelci vzdušnou nadvládu a vyčlenili většinu strojů pro podporu pozemních jednotek.

TIP: Izraelské tankové síly: Těžká technika na obranu vlastní existence

Kombinované divize s tanky v čele se vrhly proti silně opevněnému egyptskému pásmu na Sinaji. Ohniska odporu ale tankisté objížděli a na překvapené obránce útočili ze západu místo z východu. Někde však kladli Egypťané tuhý odpor a proběhlo několik tuhých tankových bitev. Izraelci se opírali o vynikající stroje Centurion, které neměly s izolovanými ohnisky odporu větší problémy a pouhé tři dny po vypuknutí války stanuli vojáci izraelského státu na břehu Suezu.

  • Zdroj textu:

    Redakce Válka Revue

  • Zdroj fotografií: Profimedia

Reklama

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

Věda

Tajemství slavné Dürerovy Růžencové slavnosti už dnes vlastně neexistuje, i když právě tento obraz je českému publiku nejpřístupnější: visí v Národní galerii.

Zajímavosti

Sonda Voyager 2 se již nachází v tzv. mezihvězdného prostoru. Aktuálně ji dělí od Země 120 AU. Její dvojče Voyager 1 se pohybuje ve vzdálenosti 150 AU.

Vesmír
Zajímavosti

Při lovu využívají lvíčci zlatí dlouhých prstů, jimiž snadno dosáhnou do nedostupných děr a skulin. Populace lvíčků zlatých přežívá v malé oblasti nedaleko brazilského Rio de Janeira.

Příroda

LeTourneau: Terénní stonožka

Obří terénní vozidlo se zrodilo v hlavě geniálního amerického vynálezce Roberta Gilmoura LeTourneaua. Délkou i provozním řešením připomíná vlak a jeho základní myšlenka vychází z lokomotivy, která díky dieselelektrickým generátorům produkuje dost energie na uvedení zbylé části soupravy do pohybu. Netřeba dodávat, že zkonstruování takového kolosu nebylo snadné, nicméně v roce 1958 konečně vznikla zcela funkční verze TC-497: poháněly ji čtyři turbínové motory s celkovým výkonem 4 680 koní, její kola měřila 3 m v průměru a celá souprava dosahovala úctyhodných 170 m. V „lokomotivě“ dokonce zbylo místo pro ubikaci, v níž mohlo žít až šest zaměstnanců. Maximální rychlost kolosu ovšem činila pouhých 32 km/h.

Funkční mnohokolka navíc bohužel přišla v době, kdy už se o přepravu těžkých břemen v terénu staraly výkonné transportní vrtulníky. Pozemní vlaky proto skončily na vrakovištích nebo v muzejních expozicích.

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907