Schody nejsou překážkou: Nový robotický vysavač je zkřížený s dronem

27.12.2019 - Stanislav Mihulka

<p>Prototyp létajícího vysavače</p>

Prototyp létajícího vysavače


Reklama

V dnešní uspěchané době lidem v jejich domácnostech stále více pomáhají šikovní autonomní roboti vysavači. Zvládnou docela dost práce, ale jedna věc pro ně představuje nepřekonatelný problém. Pokud má takový robot uklízet v domácnosti, kde mají více pater, musí ho majitel mezi patry přenášet ručně.

YouTuber a inženýr Peter Sripol nabízí pozoruhodné řešení. Vzal běžný levný robotický vysavač a vybavil ho třemi rotory. Jeho vylepšený vysavač je teď schopný letu a mohl by přeletět mezi patry. V současné podobě sice vysavač musí ovládat lidský pilot, ale v zásadě by jistě nebyl problém vybavit takový stroj autonomním řízením a umělou inteligencí.

TIP: Robotický uklízeč Narwal funguje jako vysavač i mop zároveň

Takový vysavač si může postavit každý, kdo má trochu technického talentu. Celá konstrukce vyjde zhruba na 200 dolarů (asi 4 600 Kč). V budoucnu by se létající uklízeči mohli objevit i na trhu, protože takového nápadu si určitě jistě někdo všimne. Vysavače s tímto vylepšením by mohly překonávat i jiné překážky, než právě schody, a bojovat s prachem na jinak velmi obtížně dostupných místech, jaká se najdou asi v každé domácnosti. Nemluvě o tom, jaký zdroj podnětů to bude pro domácí mazlíčky.

Reklama

  • Zdroj textu:

    The Verge

  • Zdroj fotografií: Peter Sripol

Další články v sekci

Reklama

Reklama

Aktuální články

William James Sidis byl americký génius, disponoval mimořádnými matematickými a jazykovými schopnostmi. V dětství byl označován za zázračné dítě, v dospělosti za vyhořelého podivína žijícího v ústraní.

Zajímavosti

Sýkora krade srst spící lišce.

Věda

Václav II. byl mimo jiné i autorem tří básní, které jsou dodnes zachovány v písňovém rukopisu Codex Manesse.

Historie
Válka

Ganymed na snímku sondy Juno

Vesmír

Kritická údržba | Peking 2010

Rostoucí platy a klesající ceny dělají v Číně z osobních aut zboží, které je dostupné stále větší části populace. Dokonce ani nejširší dálnice tak často nezvládají nápor nových motoristů. Čtrnáctého srpna 2010 zkomplikovala provoz na národní dálnici 110 přítomnost těžkých vozidel, jež se podílela na rekonstrukci vozovky. Průjezdnost klesla na polovinu a následoval kolaps: Někteří řidiči ujeli zhruba jen kilometr za den, jiní zůstali v automobilech zcela uvězněni a neposouvali se vůbec. Dopravní katastrofa trvala 12 dní a její nedobrovolní účastníci přežili hlavně díky přizpůsobivým obchodníkům, kteří začali prodávat jídlo a občerstvení přímo v kolonách – ovšem za mnohonásobně nadsazené ceny. 

Revue

Nové časopisy Extra Publishing

RSSInzerceO serveru (Redakce)Partnerské weby
© Extra Publishing, s. r. o. 2007–2011. ISSN 1804-9907